ترفندهای طبیعی و ارزان قیمت سفید کردن دندان ها

 سفید کردن دندان محبوب ترین سرویس زیبایی در جهان است - و به همین دلیل آسان است.

همانطور که همه ما رنگ مو و رنگ مختلفی داریم، ما همگی "ژنتیک دندان" متفاوت داریم. بعنوان مثال، بعضی از افراد دچار زردی و تغییر رنگ دندان ها می شوند.

شیوه زندگی نیز نقش مهمی در سلامت دندان های شما ایفا می کند. فرکانس استفاده از سیگار کشیدن، نوشیدن قهوه، مسواک زدن و نخ دندان و بهداشت دهان و دندان تاثیر زیادی بر سلامت و ظاهر دندان های شما می گذارد.

چه چیزی در مورد سفید شدن دندان ها می خورد؟ خوب، ابتدا می تواند گران و وقت گیر باشد. سفید کردن دندانهای حرفه ای می تواند تا ۶۵۰ دلار آمریکا هزینه داشته باشد. ثانیا، بیشتر ما از انجام دندانپزشک می ترسیم. بعضی از نظرسنجی ها تا ۸۰ درصد مردم از ترس از بازدید از مطب دندانپزشکی ترس دارند.

بنابراین، آیا می توانیم صندلی دندانپزشک را کنار بگذاریم و خودمان را از این همه چیز سفید کردن دندانها دور کنیم؟

بله در حقیقت، ما نمی خواهیم درباره یک مورد بحث کنیم، اما پنج راه وجود دارد که شما می توانید دندان های خود را سفید کنید! با این حال بهتر است همه این روش ها امتحان کنید، و نیاز به کمی صبر و حوصله دارد. این مطلب توسط سامانه های سلامت تهیه شده است.

در اینجا ۵ راه برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد:

۱. سودا و پراکسید هیدروژن

پراکسید هیدروژن عامل ضد باکتری قوی است. در هنگام ترکیب با نوشابه، نتیجه یک خمیر دندان خانگی عالی است. شما همچنین می توانید از نیمی از آب و نیم هیدروژن پراکسید برای شستن دهان و دندان استفاده کنید.

هنگامی که پراکسید به سودا اضافه می شود، دومی کمک می کند تا پلاک بیشتری از دندان های شما برداشته شود. مطالعات بالینی نشان می دهد که به درستی استفاده از نوشابه بازدارنده هام به عنوان یک داروی خوراکی "مقادیر میانگین پلاک در مقایسه با مصرف (سایر محصولات) محصولات نوشابه های سودا را کاهش می دهد".

۲. مسواک زدن پس از نوشیدن یا خوردن

در حالی که موثر است، مسواک زدن دندان ها بعد از نوشیدن یا خوردن غذا همیشه امکان پذیر نیست (مثلا در محل کار و مدرسه). اما مسواک زدن پس از خوردن یا نوشیدن، منافعی واقعی دارد. یعنی، آن را بهبود می بخشد بهداشت دهان و دندان را کاهش می دهد و از زرد شدن دندان جلوگیری می کند.

۳. روغن نارگیل

درست زمانی که فکر می کنیم همه مزایای سلامتی Health بی نظیر روغن نارگیل را کشف کرده ایم، چیزی شگفت انگیزی پیدا می کنیم.

محققان در یک مطالعه منتشر شده در مجله بهداشت معاصر دندانپزشکی نوشتند: "درمان خوراکی روغن کشیدن طبیعی است، بی خطر است و هیچ عارضه جانبی ندارد. از این رو، این می تواند به عنوان یک درمان پیشگیرانه در خانه برای حفظ بهداشت دهان و دندان در نظر گرفته شود. "دلیل اینکه روغن نارگیل یک درمان پیشگیرانه عالی است این است که دارای خواص ضد باکتری قوی است.

همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که یک قاشق روغن نارگیل در دهان خود قرار دهید و حدود ۲۰ ثانیه آن را بشویید. چیز دیگری که می توانید انجام دهید: چند قطره بر روی مسواک خود و قلم مو را به طور معمول قرار دهید!

۴. سیب سرکه

سرکه سیب سرکه (ACV) می تواند کمک کند که دندان ها را از لکه های مزاحم بردارید که به نظر می رسد در اطراف قرار دارند. آنتی بیوتیک طبیعی نیز به حفظ سلامتی دندان ها و لثه ها کمک می کند.

ترکیبات موجود در ACV، از جمله اسید استیک، آنزیم ها، منیزیم، پتاسیم و پروبیوتیک ها به مزایای کلی ACV سلامت دهان کمک می کنند. در واقع، برخی از مطالعات نشان می دهد که ACV به همان اندازه محصولات دیگر سفید کننده تجاری هم کار می کند - و بدون هیچ گونه مواد شیمیایی!

از آنجایی که ACV اسیدی است، توصیه می شود در برابر خمیر دندان معمولی (ترجیحا غیر فلوراید) برسید. شما همچنین می توانید از انگشت خود برای پاک کردن ACV روی دندان هایتان استفاده کنید، سپس با آب و یا ترکیب پراکسید هیدروژن بشویید!

۵. میوه ها و سبزیجات

خوردن میوه ها و سبزیجات خاص می تواند به حذف لکه های سطحی و ذرات غذایی از دندان ها کمک کند. کرفس، سیب، هویج و توت فرنگی همه گزینه های غذایی عالی هستند.

توت فرنگی به دلیل میزان فراوان ویتامین C و آنزیم های سالم بسیار موثر است. نه تنها می توانید این میوه خوشمزه را بخورید، بلکه می توانید یک توت فرنگی و قلم مو را نیز بشویید! با برخی از توت فرنگی ها دو تا سه بار در هفته توصیه می شود.

 

کدخبر: 391957 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟