راز داشتن ناخن های زیبا

دانستن نحوۀ نگهداری از ناخن‌ها از جمله مسائلی‌ست که هر بانویی باید آن را بداند و رعایت کند. شما با رعایت این نکات و عمل‌کردن به آن می‌توانید تجربۀ داشتن ناخن‌هایی سالم و زیبا را داشته باشید. داشتن ناخن‌هایی محکم و سالم در درجۀ اول به ژنتیک فرد بستگی دارد و مسئله‌ای موروثی‌ست، اما اگر از این نعمت بی‌بهره‌اید می‌توانید با روش‌هایی ناخن‌های شکنندۀ خود را تقویت کنید و با مراقبت درست از آن‌ها، دست‌های زیبایی داشته باشید.

اصول بنیادین نگهداری از ناخن‌ها که هر خانمی باید بداند

شاید در گذشته آن‌چنان به نگهداری از ناخن‌ها و سلامت آن‌ها اهمیت داده نمی‌شد، اما امروزه هر بانویی دوست دارد صاحب ناخن‌های سالم و زیبا باشد. اولین نکته‌ای که باید رعایت کنید تغذیه است. شما باید در رژیم غذایی خود موادی که مورد نیاز پوست و مو و ناخن‌هاست را به آن‌ها برسانید؛ موادی مثل پروتئین‌، ویتامین‌های گروه ب، زینک، آهن و کلسیم.

اگر در آزمایش‌های شما مشخص شده است که بدنتان دچار کمبود این مواد است، با مشورت پزشکتان از قرص‌های مکمل استفاده کنید. زینک و روی کمتر در مواد غذایی یافت می‌شوند و بهتر است با مصرف مکمل‌ها آن‌ها را به بدنتان برسانید. کمبود آهن در بدن سبب شکننده‌شدن ناخن‌ها و بدشکل‌شدن آن‌ها می‌شود. با چکاب‌شدن به‌صورت دوره‌ای اطمینان حاصل کنید که بدنتان از کمبود آهن رنج نمی‌برد. نگهداری از ناخن‌ها

مراجعه به سالن مانیکور به‌صورت مکرر به سلامت ناخن‌ها آسیب می‌رساند. پس بهتر است این کار را دیربه‌دیر انجام دهید یا خودتان در خانه آن را انجام دهید و مراحلی که ضرورتی ندارد و آسیب زننده است را حذف کنید. سطح ناخن‌ها را با یک مرطوب‌کننده خوب نرم کنید و نگذارید خشک بمانند. تماس زیاد دست با آب سبب شکننده و چندلایه‌شدن ناخن‌ها می‌شود. بنابراین، حتماً برای این کار از دستکش مناسب بهره ببرید.

نکات مهم در نگهداری از ناخن‌ها

به‌طورحتم شما هم ناخواسته و ندانسته در مورد ناخن‌هایتان مرتکب اشتباهاتی شده‌اید و به‌همین‌دلیل هیچ‌وقت ناخن‌هایتان آن‌طور که باید باشند نیستند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که ویدئوی زیر را ببینید.

 

کدخبر: 389945 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟