ادویه هایی که چین و چروک را از بین می برند

ادویه‌ها برای پوست مفیدند چون سرشار از مواد مغذی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و عوامل ضدالتهابی هستند. این ادویه‌ها نه تنها باعث سلامت و نشاط پوست می‌شوند، بلکه در مراقبت از مو نیز به کار می‌روند. با چند نمونه از ادویه‌های دوستدار پوست آشنا شوید...

 ادویه‌ها جزو جدانشدنی از زندگی هستند. همان‌طور که از این مواد معطر در تهیه غذا استفاده می‌کنید می‌توانید آن را به برنامه مراقبت روزانه از پوستتان نیز اضافه کنید. ادویه‌ها برای پوست مفید هستند چون سرشار از مواد مغذی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و عوامل ضدالتهابی هستند. این ادویه‌ها نه تنها برای پوست مفید هستند بلکه در مراقبت از مو نیز به کار می‌آیند. با چند نمونه از ادویه‌های دوستدار پوست آشنا شوید.

چرا و چگونه؟

چوب میخک خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. این ادویه برای مقابله با آکنه بسیار مؤثر است. می‌توانید یک تکه چوب میخک کوچک را با فندک بسوزانید و به عنوان مداد ابرو استفاده کنید

قبل از هر چیز از جنس و کیفیت ادویه‌ای که می‌خرید اطمینان حاصل کنید.

در گام اول، قبل از هر نوع مراقبتی باید پوستتان تمیز باشد. ادویه‌ها پوست را سالم‌تر و زیباتر می‌کنند و با اینکه برای انواع پوست‌ها مناسب هستند بهتر است قبل از استفاده تأثیر آن‌ها را تست کنید. برای این کار مقدار اندکی از ادویه مورد نظر را به صورت ماسک روی پوست بگذارید و 10 دقیقه صبر کنید. سپس بشویید و واکنش پوستتان را در 24 ساعت آتی تحت نظر بگیرید. اگر احساس بهتری داشتید و پوستتان حساسیتی بروز نداد با خیال راحت از ماسک به عنوان ماسک صورت استفاده کنید. اما اگر پوستتان خشک و قرمز شد و یا جوش زد به این معنی است که ادویه‌ها دوستدار پوست شما نیستند.

دارچین

دارچین طعم کیک، بیسکوییت و نوشیدنی‌های داغ را عالی می‌کند و در عین حال برای مراقبت از سلامتی Health پوست فوق‌العاده است چون از آسیب‌های پوستی پیشگیری می‌کند. این ادویه خواص ضدمیکروبی و ضدالتهابی قوی دارد که برای برطرف کردن آکنه بسیار مؤثر است. شما می‌توانید از دارچین ماسک‌های متعددی تهیه کنید و همچنین برای انواع پوست‌ها به عنوان گوماژ (لایه بردار) برای برطرف کردن آکنه استفاده کنید. این ادویه باعث شفافیت پوست نیز می‌شود. دارچین به کاهش قرمزی و التهاب‌های پوست کمک کرده و با تنظیم ترشح چربی جوش‌های را خشک می‌کند. دارچین همچنین با تحریک گردش خون به بهبود سلامت کلی پوست کمک کرده و باعث درخشانی آن می‌شود.

چوب میخک

چوب میخک خواص ضدمیکروبی و ضدعفونی‌کنندگی دارد. این ادویه برای مقابله با آکنه بسیار مؤثر است. می‌توانید یک تکه چوب میخک کوچک را با فندک بسوزانید و به عنوان مداد ابرو استفاده کنید. این کار باعث رشد موهای ابروها شده و برخلاف مدادهای آرایشی فاقد مواد شیمیایی است و منجر به ریز ابروها نمی‌شود. علاوه بر این می‌توانید از چوب میخک برای تسکین دندان درد و تقویت لثه‌ها استفاده کنید.

زردچوبه

زردچوبه حاوی ترکیبی به نام کورکومین است. این رنگدانه زرد قدرت ضدمیکروبی و ضدالتهابی قوی دارد. زدن زردچوبه به پوست آکنه دار، باعث دفع عفونت‌های باکتریایی می‌شود که عامل بروز آکنه‌ها هستند. در نتیجه باعث از بین رفتن آکنه‌ها و تسکین پوست‌های ملتهب می‌شود. استفاده منظم از ماسک زردچوبه پوست را شفاف، بدون لک و بدون جوش می‌کند.

 

 

کدخبر: 383706 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟