روغنی برای تقویت مو

در حالیکه مزایای خوردن آووکادو برای سلامتی Health به خوبی شناخته شده است، مطالعات جدید به طور متمرکز نشان می‌دهد که روغن آووکادو به دلیل داشتن ترکیباتی از ویتامین‌ها، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های غیراشباعِ مفید می‌تواند برای تقویت و سلامت موها موثر باشد.

 بر اساس تحقیقات با استفاده از برخی انواع روغن‌های گیاهی برای پوست سر می‌توانید فولیکول‌های مو را بپوشانید تا از آسیب دیدن پایه‌های مو و شکستن مو بعد از رشد جلوگیری شود.

روغن آووکادو به دلیل ترکیبات خاص خود می‌تواند گزینه‌ای مناسب جهت تقویت و درمان موها بوده و از این حیث مزایای زیر را دارد:

۱ـ کاهش شوره سر: پوست خشک و پوسته پوسته سر می‌تواند با ماساژ Massage آن توسط روغن قبل از شست و شو و استفاده از نرم‌کننده درمان شود. روغن آووکادو گزینه‌ای مناسب برای ماساژ پوست سر بوده که با مرطوب کردن آن شوره سر را کاهش می‌دهد.

۲ـ جلوگیری از شکستن مو: گاهی موها به دلایل متعددی خشک و شکننده می‌شوند که پوشاندن آنها با یک لایه نازک از روغن آنها را انعطاف‌پذیرتر کرده و از شکستن موها به هنگام شانه زدن یا بستن آنها جلوگیری می‌کند. اگرچه روغن آووکادو نمی‌تواند موهای شکسته را درمان کند اما با چرب کردن رشته‌های مو می‌تواند از شکستن آنها جلوگیری کند.

۳ـ باز کردن گره‌های مو: استفاده از روغن آدوکادو در انتهای موها می‌تواند به باز کردن گره‌های آن کمک کند. کمی روغن آووکادو به انتهای موهای خود بزنید و به آرامی از پایین مو شروع به شانه زدن کنید تا گره از موهایتان باز شود.

۴ـ محافظت از مو در برابر آسیب‌ها: آسیب‌های محیطی از جمله آلودگی، نور خورشید، آب دریا و کلر، "شفت" مو (قسمتی از مو که از پوست خارج شده و قابل رویت است) را از بین می‌برند. قبل از شنا کردن در دریا یا آفتاب گرفتن موهای خود را با لایه‌ای نازک از روغن آووکادو بپوشانید. اگر موهای بلندی داریم برای جلوگیری از رسیدن روغن به پوست سر موهای خود را جمع کنید یا ببافید.

روغن آووکادو را می‌توانید به شیوه‌های زیر استفاده کنید:

۱ـ ماساژ پوستی: برای درمان شوره سر به طور منظم پوست سر خود را با روغن آووکادو ماساژ دهید. مقداری از روغن را گرم کنید و پس از جدا کردن موها، روغن را با استفاده از حرکات کوچک و دایره‌ای روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای مدت کوتاهی برای جذب بیشتر روغن روی پوست سر صبر کنید و سپس با شامپوی همیشگی خود سرتان را شست و شو دهید.

۲ـ ماسک مو: آووکادو و روغن آن می‌تواند موها را براق کرده و به سلامت و درخشندگی مو کمک کند. یک آووکادو را پوست کنده و نصف آن را در یک کاسه له کنید. یک قاشق غذاخوری عسل و یک زرده تخم‌مرغ به آن اضافه کنید و پس از مخلوط کردن آن را روی موهای تمیز و نم‌دار برای ۳۰ دقیقه بگذارید، سپس موها را به طور کامل شسته و خشک کنید. از این روش درمانی هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

۳ـ نرم‌کننده: شست و شوی موها با شامپو می‌تواند موها را خشک کند. استفاده از روغن آووکادو به ویژه در افرادی با موهای خشک و آسیب دیده به عنوان یک نرم‌کننده قوی می‌تواند بسیار مفید واقع شود. پس از شست و شوی موها با شامپو کمی روغن آووکادو را با انگشتان خود از ریشه موها به سمت نوک موها ماساژ داده و این عمل را چندین بار تکرار کنید. پس از مدت کوتاهی موها را با آب گرم شست و شو دهید.

اگرچه آلرژی به آووکادو مانند دیگر مواد غذایی آلرژی رایجی نیست اما برای اطمینان بیشتر قبل از استفاده از آن مقدار کمی از روغن آووکادو را روی پوست خود امتحان کنید و در صورت ایجاد قرمزی یا ناراحتی در پوست اطراف آن استفاده از آن را متوقف و روغن دیگری را جایگزین کنید.

موها بخشی مرده از بدن محسوب می‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانند مانند پوست مواد مغذی را جذب کنند و تاثیرات انواع روغن روی آنها موقتی است.

اما استفاده از آووکادو و روغن آن در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ رطوبت و سلامت مو کمک کند و استفاده از آن به شکل ماسک یا نرم‌کننده به حفظ درخشندگی موها کمک می‌کند.

اخبار اختصاصی سایت رکنا را از دست ندهید:

عکس های بازیگر زن گوزل ترکیه با برادرش کاربران را شوکه کرد + تصاویر

اعدام برای قاتل سریالی دختر / این مرد به خوابیده ترسناک معروف است +عکس

گوشت گربه و کلاغ در ظرف غذای مردم فقیر در روستاهای زابل ! +تصاویر ناراحت کننده

عکس / نماینده و فرماندار با کت و شلوار داخل استخر پریدند! / در مراسم افتتاح استخر شهرستان فراشبند

حال غریب احمدی نژاد در افطاری بیت رهبری + عکس

دستگیری سه بازیگر زن معروف در توالت یک رستوران! + عکس

لحظه تکان دهنده سیگار کشیدن دختر 3 ساله با پدرش+ فیلم

دردسر زیبایی دماغ عروس سلطنتی برای زنان دنیا + عکس

نقشه شیطانی معلم خصوصی برای دانش آموز خوش تیپ + عکس

اشک های تازه داماد که قاضی دستور انتشار عکس بدون چهره او را داده است + فیلم گفتگو و عکس

تجاوز مرد هوس باز به دختر دوست صمیمی اش / وقتی شوهرم فهمید خون جلو چشمانش را گرفت

آبپاش شهرداری این جوان را هنگام کثافتکاری پشت شمشادها غافلگیر کرد! + فیلم

تجاوز وحشیانه به دختر دانشجوی شهرستانی توسط پارسا و 3 دوستش

کدخبر: 382972 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟