پرپشت کردن مژه ها با این مواد غذایی مفید

 چشم از اعضای چهره است که تاثیر بسیار زیادی در زیبا نشان دادن چهره دارد. مژه های بلند و پرپشت به چشم جذابیت می بخشد. اما این روزها به دلایل مختلف موی سر و مژه ی افراد دچار ریزش می شود و راه های مختلفی برای پرپشت کردن مژه توسط این افراد امتحان می شود. اگر شما نیز مژه های پرپشتی ندارید و راه های مختلفی را برای پرپشت و بلند کردن مژه هایتان امتحان کرده اید ولی نتیجه نگرفته اید نگران نباشید شما را با غذاهایی آشنا میکنیم. با این غذاها مژه هایتان را بلند و پر پشت کنید!

رژیم غذایی برای بلند و پرپشت کردن مژه

داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل دیگر گام مهم درداشتن مژه هایی بلند و پرپشت می باشد. دقیقا شبیه به موهای سر، مژه های شما نیز به ذخیره خوبی از ویتامین ها و مواد معدنی نیازمند می باشند تا رشد کرده و بلندتر و ضخیم تر و قویتر گردند. پروتئین و ویتامین های A,B,C و E به اندازه آهن، روی، مس، منیزیم و سلنیوم برای رشد موها مهم هستند.

مقادیر زیادی از میوه های تازه نظیر سیب، گواوا، انبه، پاپایا، آووکادو و گریپ فروت را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

سبزیجات سبزرنگ نظیر اسفناج، بروکلی، کلم و برگ چغندر مصرف کنید.

غلات سبوس دار و به همان اندازه مواد غذایی غنی از پروتئین نظپروتئین یر حبوبات، مغزها و آجیل ها، بذرها و تخمه ها و لوبیاها را در رژیم غذایی خود بگنجانید. همچنین، سعی کنید جوانه های مختلف مخصوصا جوانه یونجه را حتما مصرف کنید، زیرا این جوانه دارای پروتئین بالا بوده و مقادیر زیادی ویتامین و مواد معدنی را نیز دارا می باشد.

برای آشپزی از روغن زیتون خالص یا روغن نارگیل استفاده کنید، زیرا این روغنها حاوی چربیهای سالم هستند. به یاد داشته باشید تعادل رمز سلامتی Health می باشد.

همچنین، توجه داشته باشید که روزانه مقادیر کافی مایعات و آب بیاشامید.

از آنجایی که کمبود ویتامین ها و مواد مغذی ضروری می تواند تاثیر زیادی بر روی رشد مژه ها داشته باشد، می توانید مکمل های مولتی ویتامین نیز استفاده کنید. قبل از به کار بردن این مکمل ها حتما با پزشک Doctor مشورت کنید تا نوع درست مکمل و دوز صحیح مصرفی آن را برای شما تعیین کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 374095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟