با این خوشمزه ها خوشگل تر می شوید/دیگر داشتن پوستی شفاف آرزو نیست

۱- آووکادو

این میوه معجزه‌گر حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا۳ است که مصرف‌ آن‌ها به تولید و کنترل میزان لکوترین بی۴ کمک می‌کند. این ترکیب عامل اصلی در افزایش میزان سبوم و التهاب ناشی از آکنه است.

۲- نعناع ‌فلفلی

یک فنجان چای نعناع فلفلی تاثیر به سزایی در عملکرد سیستم‌ گوارشی و کاهش میزان استرس شما خواهد داشت. از آنجایی که یکی از اصلی‌ترین دلایل آکنه وجود استرس است، یک فنجان چای گرم می‌تواند تسکین دهنده آشفتگی و به طور کلی حالات روحی شما باشد و جلوی جوش زدن‌تان را هم بگیرد.

۳- انگور قرمز

انگور قرمز همراه با دانه‌های درون آن یکی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌های شناخته شده برای درمان التهاب‌های پوستی مثل اگزما، داءالصدف و آکنه است.

۴- سیر

سیر تنها یک طعم‌دهنده عالی برای غذاهای مختلف نیست این ماده خوراکی حاوی مقدار زیادی آلیسین است که به از بین بردن باکتری‌ها و ویروس‌ها در بدن کمک می‌کند.

۵- تخمه کدو

مصرف این تخمه چه در سالاد و یا اسموتی که می‌خورید می‌تواند به از بین بردن آکنه‌‌های روی صورت کمک موثری کند. تخمه کدو سرشار از ویتامین E، اسیدهای چرب امگا۳ و زینک است.

۶-چغندر

چغندر مملو از ویتامین‌ A و ویتامین E، پتاسیم، کلسیم و منیزیم است که همگی به تسکین و نرم و لطیف کردن پوست‌تان کمک چشمگیری می‌کنند. این ماده خوراکی با کاهش میزان کلسترول و سم‌زدایی بدن مانع از ایجاد آکنه در پوست می‌شود.

۷- پنیر توفو

این پنیر بی‌نهایت خوشمزه و مقوی است و مهم‌تر اینکه بسیار سالم هم هست. توفو یکی از بهترین منابع غذایی برای دریافت و تامین پروتئین گیاهی است. علاوه بر این، توفو حاوی کلسیم و چربی‌های اشباع نشده هم هست که هر دوی آن‌ها نقش پر‌رنگی در درمان و رفع آکنه خواهند داشت.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 352686 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟