خوردن سیب، بهترین درمان ریزش مو

برای پرپشت شده مو هایتان از خوردن سیب غافل نشوید

شاید راه حل های بسیاری را برای جلوگیری از ریزش مو آزموده باشید؛ ولی ممکن است ندانید یکی از بهترین راه های درمان این عارضه، خوردن سیب است. پژوهشگران ژاپنی بیش از ۱۰۰۰ عصاره گیاهی را مطالعه کرده اند تا ببینند بهترین نتیجه در مبارزه با ریزش مو و رشد آن چیست. آنها دریافتند که پلی فنول های موجود در سیب، به ویژه بروسایانیدین B2، بهترین درمان ریزش مو هستند.

عنصر روی مهم در پرپشت شدن مو

عنصر روی نقش مهمی در بازسازی سلولهای مو و رشد و سلامت آنها دارد. دانشمندان نقش روی در مبارزه با ریزش مو را آزمایش کرده اند که نشان می دهد روی بیشترین اثر را در رشد مو دارد. برای استفاده از مکمل های مناسب روی، با پزشک Doctor خود مشورت کنید.

همیشه کافئین استفاده کنید. البته این به معنای آن نیست که در خوردن چای و قهوه افراط کنید! بلکه می توانید از شامپو یا لوسیون های کافئین دار بهره ببرید. نتیجۀ برخی پژوهش ها نشان داده است که کافئین موجب توقف عملکرد هورمون دی هیدرو تستوسترون در ریزش مو می شود.

اثر روغن های معطر در پرپشت شدن مو

از روغن های معطر غافل نشوید. همۀ ما می دانیم که برخی از انواع روغن های گیاهیی خوشبو، گردش خون را تحریک کرده و رشد مو را تسریع می کنند. فقط کافی است ترکیب مناسبی از این روغن ها را برای ماساژ Massage موهایتان بیابید. ترکیب روغن های گیاهی رومارن، جوجوبا و رزماری می تواند برای یک ماساژ دو دقیقه ای شبانه مناسب باشد.

توصیۀ نهایی این است که با متخصص پوست و مو در تماس باشید. اگر از روش های گیاهی و بهداشتی جواب نگرفتید، در اولین فرصت به پزشک متخصص مراجعه کنید تا مطمئن شوید مشکل هورمونی و کمبود ویتامین ندارید.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 342020 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟