کشف کوزه‌های سفالی ۲۵۰۰ ساله در سیاهکل

سرهنگ حمید محمدی نسب، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل گفت: ماموران انتظامی پاسگاه پیرکوه این شهرستان در پی گزارش های مردمی از حفاری غیرمجاز در یکی از روستا‌ها مطلع شده و بلافاصله در محل حاضر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران با حضور در روستا محل حفاری را کشف کردند، افزود: با تحقیقات نامحسوس و کنترل محور‌های مواصلاتی خودروی سانتافه متهمان حین خروج از شهرستان سیاهکل شناسایی و متوقف شد.

وی با اعلام اینکه سه متهم ۶۲،۴۰ و ۳۲ ساله که در خودرو حضور داشتند، دستگیر شدند، اظهار داشت: در بازرسی از خودروی متهمان یک عدد کوزه سفالی متوسط و یک عدد کوزه سفالی کوچک و مقداری ادوات و تجهیزات حفاری غیرمجاز کشف شد.

سرهنگ محمدی نسب گفت: قدمت اشیای کشف شده طبق اعلام نظر کارشناسان میراث فرهنگی شهرستان ۲ هزار و ۵۰۰ سال و مربوط به هزاره اول میلاد (عصر آهن) اعلام شده است.

فرمانده انتظامی سیاهکل در پایان با بیان اینکه اقلام کشف شده به اداره میراث فرهنگی تحویل و متهمان به همراه پرونده قضایی به مراجع قضایی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را با پلیس Police ۱۱۰ در میان بگذارند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟