احمد مقامی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر Drugs شهرستان شهرضا اظهار کرد: پدیده قاچاق Contraband و توزیع آن آثار مخربی در جامعه به ویژه بر قشر جوان دارد که سبب بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و جرایم شده است.

وی با بیان اینکه فقر، بیکاری، پایین بودن سطح فرهنگ و آموزش و سود بالای مواد مخدر سبب جذب و گرایش به مواد مخدر شده است، افزود: شهرضا با توجه به قرار گرفتن در مسیر ترانزیت شمال به جنوب کشور و دارا بودن محورهای مواصلاتی برای جابجایی اتباع بیگانه، قاچاق کالا و مواد مخدر مناسب است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرضا گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر اقدامات خوبی در شهرستان انجام شده و نیروی انتظامی با تقدیم هزاران شهید و جانباز از هیچ کوششی دریغ نکرده است.

وی با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی شهرستان شهرضا در هشت ماه ابتدای سال 96 بیان کرد: 79 طرح مبارزه با مواد مخدر و 35 طرح کنترل مبادی ورودی در این مدت انجام شده است.

مقامی با بیان اینکه ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا 24 ساعته فعال بوده و در این راستا فعالیت چشمگیر داشته است، اذعان کرد: کنترل محورهای فرعی و جاده‌های خاکی با همراهی یگان تکاور استان انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: 40 طرح پاکسازی با محوریت محله در این مدت برگزار شده که در این راستا با خرده‌فروشان، معتادان و سارقان برخورد می‌شود و تأثیر خوبی داشته است.

جانشین فرمانده انتظامی شهرضا گفت: با توجه به اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر اقدامات مؤثری مانند برگزاری کلاس‌های آموزشی در مدارس، مساجد و ادارات در 12 مرحله و برپایی دو نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در هشت ماه گذشته از سال 96 یک‌هزار و 800 کیلوگرم مواد مخدر در ایست و بازرسی شهید امامی و سطح شهرستان کشف و ضبط شده است.

مقمی با اشاره به انهدام هفت باند توزیع و تهیه مواد مخدر گفت: باید امکانات پلیس Police مبارزه با مواد مخدر و ایست و بازرسی شهید امامی شهرضا ارتقا پیدا کند.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 330004 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟