ایران پنجمین کشور در بین کشورهای عضو صلیب سرخ

به گزارش خبرنگار رکنا از آذربایجان شرقی؛ یعقوب سلیمانی ، در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر ایران با وجود شرایط اقلیمی و تنوع در حوادث یکی از بهترین جمعیت‌های ملی در خط مقدم امدادرسانی و اقدامات بشر دوستانه است.

وی یادآور شد: دیدگاه مثبت استانداران، به عنوان بالاترین جایگاه استان‌ها نسبت به جمعیت هلال احمر قابل خرسند است و این دیدگاه خدمت‌گزارانه به این نهاد مردمی و غیردولتی باید ترویج پیدا کند.

سلیمانی ادامه داد: از نظر توانمندی جمعیت هلال احمر کشور ایران در جایگاه پنجم جهان است و این؛ مرهون هم افزایی‌ها، حمایت‌ها، همدلی‌ها و تلاش اعضای آن‌ است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر ایران گفت: امید که با این نگاه خدمتگزارانه و نقش آفرینی داوطلبان در روزهای سخت، شاهد اعتلای بیش از پیش این جمعیت باشیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی هم با قدردانی از تلاش‌های جمعیت هلال احمر در عرصه‌های داخلی و خارجی و امدادرسانی به حادثه دیدگان در داخل استان گفت: جمعیت هلال احمر علاوه بر انجام عملیات امدادی، سفیر صلح در جهان بوده و منشا خدمات فراوانی به حادثه دیدگان شده و خدمات هلال احمر مایه افتخار برای کشورمان است.

عابدین خرم، افزود: فعالیت جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در مراسم اربعین حسینی و اجتماع عظیم مردمی بسیار عالی بود.

وی گفت: تکمیل و تجهیز انبارهای امدادی جمعیت هلال احمر استان نسبت به گذشته و ارتقاء سطح آموزش و تقویت نقاط قوت و کارایی بالای این مجموعه بسیار ارزشمند است.

دبیر کل جمعیت هلال احمر در اولین روز سفر خود به آذربایجان‌شرقی از پایگاه امداد و نجات کوهستانی عون بن علی بازدید و با نجاتگران این پایگاه نیز دیدار کرد.

کدخبر: 838921 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟