جایزه «هانری داویسون» به هلال احمر ایران رسید

به گزارش رکنا به نقل از جمعیت هلال احمر ، «هانری داویسون»، بنیان گذار فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر بود؛ سازمانی بین المللی و بشردوستانه که ۱۹۲ جمعیت ملی را به عضویت خود در آورده است. جایزه‌ای که نام داویسون روی آن نهاده شده، یکی از جوایز مهم بین‌المللی و بشردوستانه است که نه به صورت سالانه بلکه خارج از قاعده مشخص به جمعیت هایی اعطا می‌شود که فعالیت‌های چشمگیر در موقعیت‌های حساس و خطیر داشته‌اند.

جایزه ارزشمند «هانری داویسون» به پاس خدمات شایسته و بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در ماه‌های اخیر همچنین حضور فعال در مجامع بین‌المللی و هیات حاکمه فدراسیون صلیب سرخ و هلال احمر و ارائه پیشنهادهای رئیس این جمعیت متکی بر تجربیات در ارائه خدمات شایسته امدادی و بشردوستانه و معرفی این تجربیات برای الگوبرداری دیگر جمعیت‌های ملی به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران اعطا شد.

فعالیت‌های گسترده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در حوزه امدادرسانی ، آموزش، حمایت های بشردوستانه از افراد متاثر از حوادث و بلایا و انجام فعالیت‌های داوطلبانه و عام المنفعه، نام ایران را در زمره موفق‌ترین جمعیت‌های ملی قرار داده است.

«فرانچسکو روکا» رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر که اردیبهشت امسال برای شرکت در مراسم صد سالگی تاسیس جمعیت هلال احمر ایران حضور پیدا کرده بود، گفت: «هلال احمر ایران در شرایط خوبی است و جز پنج جمعیت برتر جهان در پاسخ به بحران‌ها است.»

کدخبر: 794406 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟