آغاز طرح امداد نوروزی 97 جمعیت هلال احمر ایران با حضور رییس رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ+فیلم و تصاویر
حجم ویدیو: 38.68M | مدت زمان ویدیو: 00:05:40

به گزارش گروه اجتماعی رکنا، پیتر‌ مائورر رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در مراسم آغاز طرح امداد نوروزی 97 که امروز(یکشنبه‌) با حضور مسئولان جمعیت هلال احمر و امدادگران طرح‌های امدادی نوروزی برگزار شد، اظهار کرد: افتخار بزرگی است که امروز در کنار شما و در سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران هستم‌ تا شاهد ظرفیت‌های گسترده‌ این سازمان باشم‌. این ظرفیت‌ها سرمایه‌ای برای کشور شما و همچنین نهضت‌ بین‌المللی صلیب‌ سرخ و هلال احمر است.

332

وی تصریح کرد: اجازه بدهید سخنان خود را با ابراز تسلیت به خانواده‌هایی که اعضای خانواده و نزدیکان‌ خود را در زلزله کرمانشاه‌ و همین طور‌ در حادثه Incident سقوط Fall هواپیمای تهران–یاسوج از دست داده‌اند آغاز کنم؛ جمعیت هلال احمر ایران در خط مقدم واکنش و پاسخگویی‌ به این حوادث‌ غم‌انگیز بوده است.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ خاطرنشان کرد: همانطور که شما در کشور خود این مهم را به خوبی انجام داده‌اید‌، نهضت صلیب سرخ و هلال احمر نیز به پاسخگویی به بحران‌های بین‌المللی بشردوستانه‌ از مخاصمات‌ مسلحانه‌ و سایر شرایط خشونت‌آمیز تا بلایای طبیعی و ساخته دست بشر و یا دیگر موارد اضطراری ادامه داده است.

پیتر‌ مائورر در ادامه گفت: واضح است که نیازهای بشردوستانه بیشمار‌ هستند و نیاز جدی برای گسترش حضور نهضت در این عملیات‌های مهم وجود دارد. پاسخ جمعیت هلال احمر ایران‌ به رنج و آلام‌ مردم بسیار مورد تقدیر قرار گرفته است، کاری که شما به عنوان کارکنان و داوطلبان برای کمک به قربانیان زلزله‌های ایران انجام داده‌اید از اهمیت بالایی برای صدها هزار انسانی که خانه‌هایشان و یا زندگی‌شان را از دست داده‌اند، برخوردار است.

وی در تشریح‌ شرایط‌ منطقه خاطرنشان کرد: مشکلات بشردوستانه‌ در سراسر منطقه به اندازه کافی روشن هستند و از این میان می‌توان به 20.8 میلیون نفر که به دلیل مخاصمات‌ منطقه مجبور به فرار Escape شده‌اند، احتیاج به کمک 50 میلیون نفر، کشته‌ شدن‌ صدها هزار نفر و همچنین‌ مجروح شدن بیش از یک میلیون نفر، بازداشت و یا مفقود شدن ده‌ها‌ هزار نفر، زیرساخت‌های اساسی غیرنظامیان‌ که آسیب دیده و یا تخریب شده است و همچنین درگیری‌ها، بقایای مواد انفجاری و جنایات فراوان که مانع دسترسی‌ به خدمات باقی مانده شده است، می‌توان اشاره کرد.

رئیس کمیته‌ بین‌المللی صلیب‌ سرخ تأکید کرد: در ورای تمامی‌ ارقام اعلام شده‌ میلیون‌ها داستان‌ از رنج‌های تک تک انسان‌ها وجود دارد.

پیتر مائورر‌ گفت: کارکنان کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ‌ سال‌ها است که از نزدیک شاهد دشواری‌های این خصومت‌ها بوده‌اند، ما پیامدهای انسانی ناشی از محاصره‌ها، بمباران‌ها، قتل‌ها، شکنجه‌ و جابجایی‌های گسترده مردم را دیده‌ایم و تمام تلاشمان‌ را برای کمک‌ به کار بسته‌ایم.

وی در ادامه گفت: به عنوان مثال سال گذشته‌ ما برای 10 میلیون نفر جیره‌ غذای اضطراری فراهم کردیم و اطمینان حاصل کردیم که 22 میلیون نفر به آب پاکیزه دسترسی دارند. با افزایش نیازها‌ ما نیز آماده پاسخگویی به چالش‌های پیش رو هستیم، ما بینش منحصر بفردی در ارتباط با تحولات، مخاصمات و تأثیرات آن بر جوامع و جمعیت‌ها داریم.

رئیس کمیته بین‌المللی صلیب‌ سرخ افزود: ما در سال 2017 مبلغ‌ بیش از 500 میلیون دلار را به عملیات‌های بشردوستانه‌‌مان در سوریه‌، عراق‌، یمن‌، افغانستان‌، میانمار‌ و بنگلادش‌ و برای کمک و حمایت از افراد متأثر‌ اختصاص‌ دادیم‌.برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

کدخبر: 365088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟