کمک نقدی 467هزار یورویی صلیب سرخ به ایران / اهدای یک میلیون ماسک ایرانی به چین

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، کوئید 19فعالیت های این سازمان را نیز تحت تاثیر قرار داد. در این راستا مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در مورد فعالیت این سازمان به خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: هنوز کرونا در ایران شیوع پیدا نکرده بود که آموزش ها توسط داوطلبان و جوانان هلال احمر شروع شد. مردم در مقابل شیوع بیماری با مشکل کمتری روبرو نشوند. بعد از شیوع کووید19 غربالگری 14 استان به سازمان هلال احمر سپرده شد. درغربالگری ها 14هزار نفر با علائم به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

داوطلبان مبارزه با کرونا که حقوق نمی گیرند

وی افزود: از سوی دیگر هدایت کمک های مردمی به سمت اقلام بهداشتی در مناطق پرخطر انجام شد تا از شیوع این ویروس پیشگیری شود. با وجود آن که یکی از امدادگران در قزوین جان خود را از دست داد، اما امدادگران تلاش کردند تا به حل این مشکل کمک کنند. این جوانان داوطلب هستند و حقوقی دریافت نمی کنند ولی جان خود را ایثارگرانه به خطر می اندازند.

سلیمی در پاسخ به این سوال که آیا تحریم ها ممانعتی برای ورود تجهیزات پزشکی و کمک های صلیب سرخ به ایران بوده یا خیر؟ گفت: مطمئنا هنوز هم کمک های بشر دوستانه برای ارسال به ایران با مشکلات روبرو هستند.

حساب های هلال احمر مسدود است

منصوره باقری، مدیر کل عملیات بین الملل و برنامه های بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز در گفتگو با خبرنگار اجتماعی رکنا تاکید کرد: کمیته بین المللی صلیب سرخ حدود 500هزار فرانک سوئیس معادل 467هزار یورو به ایران کمک کرد. کمیته صلیب سرخ حسابی باز کرده تا کمک های کمیته را به هر طریقی به آن حساب واریز کند. اما آن حساب نیز محدودیت دارد. حساب های ارزی هلال احمر مسدود شده است. کمیته صلیب سرخ دفتر و شماره حساب دارد و از طریق آن حساب پول را به حساب هلال احمر واریز می کند.

وی افزود: هلال احمری هیچ مراوده ارزی ندارد و نمی توان به حساب آن پولی واریز کرد. کمک های غیرنقدی کشورهای خارجی به صلیب سرخ ایران رسیده است. سازمان هلال احمر کمک ها را براساس فعالیت خود و نیازهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص می کند. سازمان هلال احمر معین دولت است. بیشتر کمک ها اقلام بهداشتی، پزشکی و محافظتی به ایران وارد شده است.

باقری در پاسخ به این سوال که آیا هلال احمر ایران برای کشورهای دیگر کمکی ارسال کرده است؟ گفت: هنوز نتوانستیم به عراق و افغانستان کمک کنیم. اما به محض آن که شرایط ایران به ثبات برسد به آنها کمک خواهیم کرد. اما قبل از این که کرونا به ایران بیاید یک میلیون ماسک به چین کمک کردیم.

 

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

کدخبر: 565842 ویرایش خبر
لینک کپی شد
پریسا هاشمی
آیا این خبر مفید بود؟