نمایندگان سازمان بهداشت جهانی (WH0) از آسایشگاه انوار آفتاب قم بازدید کردند

 به گزارش رکنا از قم، این بازدید میدانی جهت بررسی وضعیت نگهداری از معلولین و سالمندان آسایشگاه انوار آفتاب، توسط نمایندگان سازمان بهداشت جهانی (WH0)، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور انجام شد.

در  این دیدار نماینده سازمان بهداشت جهانی (WH0) ضمن قدردانی از مدیریت و پرسنل آسایشگاه انوار آفتاب قم، فعالیت های این مرکز را نشان از یک کارگروهی با برنامه ریزی دقیق عنوان کرد.

خانم کرد شاکری با اشاره به فضای عالی آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب گفت: سیستم محیط و برنامه ریزی آسایشگاه می تواند برای سایر مراکز الگو باشد.     

همچنین این ارگان جهانی، برنامه ای برای تجهیز اتاق قرنطینه برای مراکز نگهداری شبانه روزی بالای صد نفر دارد که از مراحل ساخت این ساختمان نیز بازدید و دستوالعملهای استاندارسازی شده جهانی  برای ساخت این اتاق قرنطینه اعلام شد.

فاطمه پورمحمدی، مدیرعامل آسایشگاه سالمندان و معلولین انوار آفتاب قم نیز با تشکر از حضور این گروه در آسایشگاه گفت: در این یازده ماه مدیریت آسایشگاه، تمام تلاش ما بر این است که به نحو احسن از مددجویان نگهداری شود.

وی با اشاره به اینکه این آسایشگاه یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز نگهداری و توانبخشی شبانه‌روزی کشور می باشد، افزود: جهت بهتر شدن وضعیت اسکان این عزیزان در این مدت شروع به تعمیر و ساخت خوابگاه های جدید نموده ایم که هنوز برای رسیدن وضعیت ایده ال باید بسیار هزینه و کار شود.

آسایشگاه سالمندان و معلولین قم یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین مراکز نگهداری و توانبخشی شبانه‌روزی کشور می باشد و با کمک مردم نیکوکار اداره می‌گردد.

این آسایشگاه خیریه در حال حاضر پذیرای بیش از 420 نفر از سالمندان و معلولین ذهنی می‌باشد که نیمی از سالمندان و حدود 25 درصد معلولین مقیم این مرکز مجهول‌الهویه و بی‌‌سرپرست هستند.

افراد دارای خانواده نیز عمدتاً از خانواده‌های نیازمند هستند و تمام نیازهای این عزیزان از قبیل خوراک، پوشاک، مواد شوینده و بهداشتی، دارو، درمان، نیازهای‌ عمرانی و... صرفاً به همت خیرین ‌گرامی تامین می‌گردد.

نظری / قم

 

کدخبر: 794405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟