آیین خطبه‌خوانی خادمان به مناسبت میلاد حضرت معصومه(س) در قم برگزار شد

به گزارش رکنا از قم، در این آیین حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس قدس رضوی، آیت الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سیدمحمد تقی شاهچراغی استاندار قم و شماری از مسوولان ملی و استانی حضور داشتند.

 

در بخشی از این آیین پرچم برافراشته شده بر بارگاه ملکوتی حرم قدس رضوی به تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا شد. اجرای مدیحه سرایی و شعر خوانی در وصف بانوی کرامت، اهدای شاخه گل به زائران و زیارت جمعی مضجع ملکوتی حضرت معصومه(س) از برنامه های این آیین معنوی بود.

 

تولیت آستان قدس قدس رضوی در بخشی از این آیین طی سخنانی با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه(س) در روایات اسلامی، عنوان کرد: این بانوی با کرامت چنان جایگاهی در عالم هستی دارد که ثواب و پاداش زیارت ایشان در قم به شرط معرفت و بصیرت، بهشت ابدی وعده داده شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی گفت: جایگاه والای حضرت فاطمه معصومه(س) صرف انتصاب و انتساب به خاندان عصمت و طهارت نیست، برخورداری از معرفت لدنی و طهارت باطنی است.

 

وی یادآور شد: لقب عصمت و طهارت باطنی لقبی نیست که مردم به آن حضرت داده باشند، لقب معصومه را امام رضا(ع) به حضرت فاطمه معصومه(س) اعطا کرده اند.

 

مروی همچنین با اشاره به نزدیکی به روز ۱۴ خرداد و ایام ارتحال امام خمینی(ره) ابراز داشت: امام خمینی به ملت ایران در برابر رهبران کفر، عزت و کرامت بخشید و از این منظر حق بزرگی بر گردن جهان اسلام و مردم ایران دارد.

 

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی در پی ذلت جامعه بود تا از این طریق بتواند برنامه های نفسانی و شیطانی خود را به اجرا در بیاورد، ادامه داد: مساله کاپیتولاسیون مصداق بارزی از لگدمال شدن عزت ایرانیان در دوران پیش از انقلاب اسلامی بوده است.

 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار داشت: روحیه عزتی که امروز مردم ایران از آن برخوردار هستند از برکات خداباوری و عزتمندی است که امام راحل برای ملت ما به ارمغان آورد.

 

مروی، با اشاره به تلاش شبانه روزی دشمن برای ایجاد جدایی و فاصله بین مردم با دین و معنویت گفت: امروز استکبار جهانی با بهره گیری از تمام تجهیزات و ظرفیت های رسانه ای و هنری در صدد به حاشیه راندن و فراموشی معنویت و خداخواهی هستند، ایجاد جریان انحرافی داعش، اسلام هراسی، تولید آثار سینمایی و اموری از این دست همه در راستای جدایی بین مردم و باورهای دینی قابل تفسیر و پذیرش است.

 

وی با اشاره به حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان نیز ابراز داشت: مردم ایران خود را در این غم، شریک خانواده داغداران می دانند و همانگونه که مقام رهبری دستور دادند دستگاه های مربوطه باید برخورد عبرت آمیزی با متخلفان انجام دهند.

 

بخشی از ساختمان دوقلوی متروپل آبادان ساعت ۱۲ و ۴۰ دقیقه روز دوشنبه دوم خرداد جاری ریزش کرد و تاکنون ۳۷ جسد از زیر آوار خارج شده است.با گذشت ۱۰ روز از وقوع این حادثه عملیات آواربرداری با بسیج امکانات و تجهیزات و نیز حضور شبانه روزی نیروهای امدادی ادامه دارد.

نظری / قم

کدخبر: 787305 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟