آیت‌الله سعیدی: جنگ روانی دشمن برای ایجاد فاصله بین روحانیت و ملت راه به جایی نخواهد برد

به گزارش رکنا از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: امروز، همزمان با سالروز جنایت مزدوران شاه در مدرسه علمیه فیضیه قم است و این مزدوران نشان دادند که شعار «جاوید شاه» به معنای اهانت به امام صادق (ع)، اهانت به حوزه علمیه و مرجعیت شیعه است.

وی ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) ابراز کرد: ویژگی اول مکتب امام جعفر صادق(ع) این بود که مکتب ایشان استقرار مکتب اسلام ناب محمدی است و نهضت علمی این امام، ذخایر گرانقدر نبی مکرم اسلام (ص) را آشکار کرد.

امام جمعه قم افزود: دومین ویژگی مکتب امام صادق(ع) در خط سیاسی آن حضرت، تبیین افکار حکومت دینی و ولایت فقیه برای اوقات و اماکنی که دسترسی به امام ندارند بود.

وی اضافه کرد: دیگر ویژگی مکتب امام صادق (ع) مکتب عقلانیت مقابل زائل گرائی و سطحی نگری، مکتب اخلاق و عرفان مقابل معنویت‌های باطل و عرفان‌های کاذب و مکتب عدالت برابر جبرگرایی بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شاخصه بعدی مکتب امام صادق(ع) احیاگری امر اهل‌بیت(ع) از طریق احیای نهضت عاشورا و برپایی مجالس سیدالشهداء(ع) بود.

وی با اشاره به دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مقام معظم رهبری گفت: تذکر مهم رهبری به رئیس و اعضای مجلس شورای اسلامی این بود که امروز در مسائل کشور و برای عبور از مشکلات مانند دوران دفاع مقدس نیاز به قیام، جهاد و اخلاص است.

سعیدی پیرامون حادثه تلخ فروریختن ساختمان متروپل در آبادان اظهار کرد: به بازماندگانِ جان‌باختگان این حادثه تسلیت و تعزیت عرض می‌کنیم؛ خطاب به مسئولان مربوطه هم اعلام می‌کنیم که باید نسبت به استحکام ساختمان‌ها و نظام مهندسی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا از این حوادث ناگوار پیشگیری شود.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید روحانی در مصلی قدس قم و ضمن تقدیر از تمامی دست‌اندرکاران برپایی این کنگره عنوان کرد: شرکت‌کنندگان در این مراسم با آرمان‌های امام راحل و شهدای روحانی تجدید پیمان کردند.

امام جمعه قم تصریح کرد: روحانیت همیشه پیشتاز میدان‌های هدایت‌گری، خدمت به مردم در همه عرصه‌ها و شهادت بوده‌اند و در کنار مردم همواره مجاهدانه ایستادگی کردند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالروز ولادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت هستیم، ابراز کرد: حضرت معصومه (س) بانویی عالمه، مهاجره فی سبیل الله و مجاهده بودند. این دهه فرصت بسیار خوبی برای جهاد تبیین در عرصه‌هایی همچون نشر معارف اهل بیت (ع) و تبیین روز دختر و رسالت بانوان در جامعه است.

نظری/ قم

 

کدخبر: 785274 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟