وجود ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیررسمی آسیب پذیر در استان مرکزی

به گزارش خبرنگار رکنا از اراک ،محسن قادری  در جلسه مدیریت بحران استان مرکزی با بیان اینکه عمده زلزله‌های کشور در رشته کوه‌های البزر و زاگرس اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: استان مرکزی نیز در زاگرس قرار گرفته و لذا با توجه به این مسئله باید آمادگی لازم را داشته باشیم و اقدامات پیشگیرانه را اولویت قرار دهیم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال در جنوب شرق استان مرکزی شاهد گسل طولانی زاگرس هستیم که یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود.

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۷ گسل در استان مرکزی شناسایی شده است، عنوان کرد: بر اساس مطالعات وضعیت استان مرکزی در خصوص زلزله متوسط و بالا است که در منطقه شمال و شمال شرقی اراک خطر بیشتر است.

قادری تاکید کرد: مهم‌ترین گسل‌های استان مرکزی، گسل‌های تبرته، تلخاب، چغار، تفرش، عزالدین، خشک رود، آیندس، کوشک، البرز، بی دهند، کهک، موچان، شمال محلات، انجیرک، امان آباد، راهجرد و ساوه است.

وی در ادامه گفت: اصلی ترین تهدید اراک گسل تبرته است که بزرگی لرزه خیزی آن ۷.۴ ریشتر است.

کارشناس اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی عنوان کرد: متأسفانه استان مرکزی در خصوص فرونشست شرایط خوبی ندارد و در آینده امکان وجود بحران در استان را داریم که باید در این خصوص تدبیر داشت.

قادری در پایان بیان کرد: یک هزار و ۹۷۰ هکتار بافت فرسوده و ۷۱۲ هکتار سکونتگاه غیر رسمی آسیب پذیر در استان مرکزی وجود دارد که باید در این خصوص اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

 

انتهای پیام/قاسمی

کدخبر: 755323 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟