رشته‌های مرتبط با پزشکی در حوزه علمیه ایجاد می‌شود

به گزارش رکنا از قم به نقل از  خبرگزاری حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه، در دیدار رئیس و معاونین سازمان نظام پزشکی کشور، اظهارکرد: از گذشته تاکنون همگان جامعه پزشکی را به مجاهدت و وارستگی می‌شناسند و البته همه اقشار و طبقات نیازمند رشد و ارتقا هستند. رسالت خدمت‌گزاری و تسکین آلام بیماران مهمترین نقش جامعه پزشکی است که در طول تاریخ همیشه شاهد آن بوده‌ایم و در شرایط سخت و سنگین دو سه سال اخیر نیز شاهد، چنین مجاهدت‌هایی هستیم.

 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، ادامه داد: ورود در حوزه پزشکی اضلاع و پیچیدگی‌هایی متعددی وجود دارد، با همه ظرافت‌ها و حساسیت‌های این حرفه، می‌بایست اهل‌فن، نخبگان و صاحب‌نظران آن ورود کنند، اما آنچه ما به عنوان حوزه علمیه نسبت به آن پرداخته‌ایم در درختواره رشته ها محورهای فلسفه فقه و اخلاق پزشکی و نیز سلامت معنوی و رشته‌های مرتبط پیش‌بینی شده است.

 

وی، در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل پزشکی و نظام پزشکی اشاره کرد و گفت: در مسائل پزشکی باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید، ورود کرد و عبور از آن درست نیست.

 

آیت الله اعرافی افزود: اگر نکته یا دغدغه‌هایی مطرح است می‌بایست به صورت منطقی، علمی نوشته و با تشکیل گروه های اندیشه‌ورز نسبت به بررسی آن اقدام کرد.

نظری / قم

کدخبر: 754221 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟