حکم قطع دست برای دزد تهرانی زبانش را باز کرد / این متهم در تمام مراحل بازجویی سکوت کرده بود+عکس متهم در دادگاه

به گزارش رکنا ، رسیدگی به این پرونده از نیمه دوم سال 93 به دنبال سرقت وسایل خانه در محدوده شرق و جنوب شرق تهران آغاز شد. شواهد نشان می داد سارقان از راه بالکن وارد خانه شهروندان می شدند یا از طریق تخریب در نقشه های سرقت را اجرا می کردند. تلاش برای ردیابی آنها آغاز شده بود تا اینکه شهریور سال 94 دو دوست به نام های پاشا و رحمان بازداشت شدند و به 12 فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شرق تهران اعتراف کردند و پرونده آنها برای رسیدگی به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در آن بین پاشا 30ساله که دو سابقه سرقت دارد با سپردن وثیقه از زندان ازاد شد ولی روز محاکمه در دادگاه حاضر نشد. به این ترتیب صبح امروز سه شنبه رحمان 32ساله که شش سابقه کیفری در پرونده اش دارد به ریاست قاضی حسین اصغرزاده و با حضور دوقاضی مستشار پای میز محاکمه ایستاد. در این جلسه نماینده دادستان برای هر دو انها تقاضای صدور حکم قطع دست کرد.
سپس سه شاکی پرونده در جایگاه ویژه ایستادند و به تشریح ماجرا پرداختند.
یکی از انها گفت: فقط چند روز از جشن عروسی مان گذشته بود که از میهمانی به خانه برگشتیم و متوجه شدیم در خانه تخریب شده است. دزدان همه هدیه های عروسی مان به ارزش 22 میلیون تومان ،گردنبند و دستبند همسرم را دزدیده بودند.
سپس رحمان در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: قبول دارم شش سابقه سرقت دارم اما واقعا در 12 فقره سرقت وسایل خانه مشارکت نداشتم. پاشا از من خواست تا سوار ماشینش شوم تا با هم دور بزنیم. او ماشینش را مقابل یک خانه متوقف کرد و از من خواست تا مراقب اوضاع باشم. چند دقیقه بعد برگشت و مرا مجبور کرد وارد خانه ای شوم و یک تلویزیون را از آنجا بردارم و به صندوق عقب ماشین منتقل کنم.او در عوض این کار فقط 100 هزار تومان به من پول داد.بعد از دستگیری، پاشا قول داد اگر سرقتها را گردن بگیرم برایم وثیقه بگذارد و من را از زندان آزاد کند. من هم به خاطر پیمان رفاقت سرقتها را گردن گرفتم اما چون پاشا به وعده اش عمل نکرد و در این مدت فقط خودش با وقیقه آزاد شد تصمیم گرفتم واقعیت را بگویم.من بی گناهم.
در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای صادر کند. برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.
آخرین خبر های حاشیه ای المپیک 2016 ریو در رکنا.

کدخبر: 191716 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟