حماس: بدون پایان جنگ، تبادل اسرا در کار نیست/ حزب الله مقر نظامیان صهیونیست  را موشک باران کردن

ارتش رژیم صهیونیستی در شصت و هفتمین روز طوفان الاقصی به تجاوزات و جنایات خود علیه مردم نوار غزه با بمباران رفح در جنوب این منطقه ادامه داد، رزمندگان مقاومت هم در یک نبرد نابرابر به ضربات کوبنده خود به متجاوزان ادامه می‌دهند.

به گفته منابع فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد سه شنبه به روستای دیرالحطب در شرق نابلس واقع در کرانه باختری یورش بردند.

این در حالی است که گروههای مقاومت و در راس آنها گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در یک جنگ نابرابر، اما با تکیه بر ایمان و اراده راسخ همچنان به نبرد با اشغالگران و ضربات محکم به آنها ادامه می دهند.

سرایاالقدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگانش با همکاری گردانهای قسام توانستند پس از درگیری با یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی در الفالوجا در شمال غزه،ۀ شماری از آنها را به هلاکت برسانند یا زخمی کنند.

شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی همچنین اعلام کرد که یک نفربرزرهی و یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را در محور الزیتون در شرق غزه با راکت تاندوم هدف قرار داده است.

سرایاالقدس در ادامه اعلام کرد که موفق شده یک یگان ارتش رژیم صهیونیستی را پس از منفجر کردن منزل بمبگذاری شده که نظامیان رژیم در آن سنگر گرفته بودند، هدف قرار دهد که در نتیجه شماری از نظامیان دشمن کشته و یا زخمی شدند.

حماس: بدون پایان جنگ، تبادل اسرا در کار نیست

یکی از از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد سه‌شنبه گفت که تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» بامداد سه‌شنبه گزارش‌ها درباره مذاکرات غیرمستقیم آنها با رژیم صهیونیستی برای تبادل اسرا را تکذیب کرد.

«اسامه حمدان» از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس بامداد سه‌شنبه گفت: «تا قبل از پایان تجاوز به غزه، هیچ صحبتی در مورد تبادل اسرا وجود ندارد.  »

حمدان در مصاحبه با شبکه «الجزیره» توضیح داد: «هدف طرف اسرائیلی از طریق افشاگری‌های جاری، مقابله با فشارهای داخلی است . »

وی همچنین افزود: «مواضع اسرائیل در مورد یک معامله آینده‌نگر برای مصرف داخلی است . »

بیمارستان الشفاء غزه، همچنان سرپناه هزاران فلسطینی

آوارگان فلسطینی که خانه‌هایشان در شمال غزه ویران شده است، صدها چادر موقت را در میان انبوه آوارهای مجتمع پزشکی الشفاء برپا کرده‌اند؛ مجتمعی که پس از محاصره و یورش ارتش رژیم صهیونیستی به آن در ماه نوامبر از چرخه خدمات‌رسانی خارج شد.

حداقل ۳۰۰۰۰ شهروند غزه در داخل این مجتمع پزشکی پناه گرفته‌اند که پس از حمله ارتش رژیم صهیونیستی به آن در ۱۵ نوامبر و انجام عملیات نظامی که برای چندین روز ادامه یافت، تقریباً تمام بیماران آن تخلیه شدند.

طبق اعلام مقامات صهیونیستی، در مجموع ۱۲۰۰ صهیونیست در عملیات فلسطینی طوفان الاقصی کشته شده‌اند. رژیم صهیونیستی در واکنش به آن به نوار غزه حمله کرد و عملیات زمینی در تلاش برای از بین بردن حماس که تاکنون جان هزاران فلسطینی را گرفته است، همچنان ادامه دارد. طبق اعلام وزارت بهداشت غزه که تحت مدیریت حماس قرار دارد، حدود ۱۸ هزار فلسطینی در این جنگ در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

حماس هزاران موشک دارد

گردان‌های القسام حماس هنوز هزاران موشک با بُردهای متوسط و بلند دارند - جنگ غزه

ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی از انبار موشکی جنبش حماس حاکی از این است که گردان‌های القسام هنوز هزاران موشک با بُردهای متوسط و بلند دارند و کاهش تعداد موشک‌های شلیکی گروه‌های مقاومت به دلیل حملات اخیر ارتش و نیز اشغال منطقه‌ای است که موشک‌ها از آنجا شلیک می‌شدند.

یکی از مسوولان ارشد ارتش رژیم صهیونیستی در نشستی مطبوعاتی با خبرنگاران نظامی رسانه‌های این رژیم اظهار کرد: ارزیابی‌ها و پیش‌بینی‌هایی که ارتش آمادگی‌های خود برای سال آینده را بر اساس آنها بنا می‌کند، حاکی از این است که ۲۰۲۴ سال جنگ خواهد بود.

شبکه کان ۱۱ به نقل از این نظامی صهیونیست اعلام کرد، ارزیابی‌های ارتش رژیم صهیونیستی حاکی از این است که سال آینده تمامی گردان‌های ذخیره ملزم خواهند بود حداقل یک ماه در یکی از مناطق جنگی حضور داشته باشند و همینطور تمامی گردان‌ها ملزم به حضور در جنگ و نه صرفا انجام تمرینات خواهند بود.

حزب الله مقر نظامیان صهیونیست  را موشک باران کردن  

نیروهای مقاومت اسلامی لبنان با موشک مقر نظامیان صهیونیست را هدف قرار دادند.

به گزارش المیادین، حزب الله لبنان اعلام کرد با موشک‌های هدایت‌شونده مقر نظامیان صهیونیست در شهرک «المطله» را هدف قرار داده که منجر به کشته و زخمی شدن شماری از آنها شده است.

در همین رابطه رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند، ۳ موشک ضد زره هدایت شونده به منطقه المطله شلیک شد که منجر به آتش سوزی در یک منزل شد.

حزب الله لبنان پیش تر نیز با انتشار بیانیه کوتاهی اعلام کرده بود که نیروهایش پایگاه نظامی برانیت را با آتش توپخانه هدف قرار داده‌اند که بر اثر آن، شماری از نیروهای اشغالگر به طور مستقیم هدف قرار گرفتند.

گفت و گوی بایدن با مصر، قطر و اسرائیل درباره آزادی گروگان ها  

 جوبایدن رئیس جمهور آمریکا بامداد امروز (سه شنبه ) در سخنانی گفت: ساعات طولانی با قطری ها و مصری ها و اسرائیلی ها در خصوص تضمین آزادی گروگان ها گفتگو کردم.

وی افزود همچنان به تجهیز اسرائیل به سلاح تا نابودی حماس ادامه خواهیم داد و برای بازگرداندن گروگانها تلاش خواهیم کرد.

بایدن در ادامه گفت افزایش پدیده یهودی ستیزی(انزجار از صهیونیسم) در دانشگاههای آمریکایی نفرت انگیز است!

وی مدعی شد هیچ جایی برای نفرت پراکنی در قبال یهودیان یا مسلمانان یا هر دین دیگری در آمریکا وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا گفت به اجرای راهبرد ملی برای مبارزه با یهودی ستیزی(صهیونیسم ستیزی) در مدارس و دانشگاههای آمریکا اقدام خواهیم کرد.

بایدن با اعتراف به گسترش نارضایتی و انزجار افکارعمومی جهان از رژیم صهیونیستی به سبب ادامه ارتکاب جنایات علیه مردم بی دفاع فلسطین گفت اسرائیل باید برحذر باشد، چرا که افکارعمومی جهان ممکن  است یک شبه تغییر کند.

از سوی دیگر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا از تماس تلفنی با بنی گانتس عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خبر داد و مدعی شد ضرورت دارد  تمام تدابیر ممکن برای اجتناب از آزار رساندن به غیرنظامیان در غزه اتخاذ شود.

کدخبر: 954322 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟