حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل / گزارش لحظه به لحظه + فیلم و عکس

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از حمله راکتی گسترده مقاومت فلسطین در نوار غزه به اراضی اشغالی خبر دادند. این منابع تاکید کردند که صدها راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین مجاور و برخی مناطق در مرکز اراضی اشغالی شلیک شده است.

در پی این حمله راکتی گسترده آژیر خطر در تل آویو ، ریشون لتزیون، رحوفوت و مناطق دیگری به صدا درآمده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد که مقاومت تل آویو را با موشک‌های سنگین و دوربرد هدف قرار داده است. روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت اعلام کرد که ده‌ها خودرو در شهر عسقلان در پی حملات راکتی مقاومت آتش گرفته‌اند.

منابع عبری زبان اعلام کردند که بسیاری از شهرها و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در جنوب فلسطین اشغالی زیر باران حملات راکتی مقاومت قرار دارد و آژیر خطر در بخش وسیعی از اراضی اشغالی از جنوب تا شمال به صدا درآمده است. دو ساختمان در شهر عسقلان مستقیماً هدف راکت‌های مقاومت قرار گرفته است.

بازتاب حمله موشکی مقاومت فلسطین در رسانه‌های صهیونیستی

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

«یوسی یهوشع» خبرنگار اسرائیلی: این یک حمله غافلگیرکننده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که ترس و نگرانی‌هایی نسبت به احتمال نفوذ مبارزان مقاومت به داخل شهرک‌های صهیونیستی در مرز غزه وجود دارد.

شبکه ۱۴ تلویزیون دشمن صهیونیستی هم بیان کرد که گزارش‌هایی مبنی بر وقوع تیراندازی در منطقه اوریم و زخمی شدن چند نفر رسیده است. این شبکه تاکید کرد که یک آمبولانس هم در شهر سدیروت هدف قرار گرفته است.

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

نشست فوری نتانیاهو و گالانت برای بررسی اوضاع امنیتی

منابع عبری زبان اعلام کردند که بنیامین نتانیاهو و یواو گالانت نخست وزیر و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی قرار است نشستی فوری را برای برآورد اوضاع امنیتی در پی حمله راکتی گسترده و بی‌سابقه مقاومت به اراضی اشغالی برگزار کنند.

  نفوذ مبارزان مقاومت به داخل شهرک‌های صهیونیستی

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که احتمالاً مبارزان مسلح فلسطینی تحت پوشش حملات راکتی به اراضی اشغالی، به داخل شهرک‌های صهیونیستی مجاور نفوذ کرده‌اند.

در همین حال، روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» هم از آماده‌باش نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی و آمادگی جهت مقابله با هرگونه عملیات نفوذ مبارزان مقاومت به داخل مناطق صهیونیست‌نشین خبر داد.

سخنرانی فرمانده کل گردان‌های قسام خطاب به مردم فلسطین و جهان اسلام

گردان‌های قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد که «محمد ضیف»، فرمانده کل این گردان‌ها به زودی سخنان مهمی خطاب به ملت فلسطین و امت اسلامی و عربی بیان خواهد کرد.

آمارهای اولیه: هلاکت یک صهیونیست و زخمی‌شدن چند نفر

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که در حمله راکتی مقاومت به عسقلان یک ساختمان هدف قرار گرفته و طی آن ۴ صهیونیست زخمی شدند.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که در جریان انفجار بمب‌ها و شلیک‌های گسترده در چندین شهرک صهیونیست نشین، تعدادی از ساکنان این شهرک‌ها مجروح شده اند.

این رسانه‌ها اضافه کردند که در جریان حملات موشکی از سمت نوار غزه علیه شهرک‌های صهیونیست نشین یکی از این شهرک نشینان به هلاکت رسیده است.

همچنین رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که اطلاعات اولیه نشان از تلاش نیروهای مسلح فلسطینی برای نفوذ از راه زمین و دریا به شهرک‌های صهیونیست نشین از سمت نوار غزه حکایت دارد.

حملات سایبری نیروهای مقاومت فلسطین علیه سامانه گنبد آهنین

هم‌زمان با حملات موشکی گسترده مقاومت فلسطین علیه اراضی اشغالی، احمد عبدالرحمن یک کارشناس نظامی در گفتگو با المیادین تاکید کرد:

اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد یک عملیات گسترده از سوی نیروهای مقاومت در حال انجام است و حملاتی به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف غزه انجام می‌شود.

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

ما در برابر یک حمله راهبردی گسترده از سوی نیروهای مقاومت علیه اشغالگران صهیونیست هستیم.

اطلاعاتی در خصوص حمله سایبری از سوی نیروهای مقاومت علیه سامانه گنبد آهنین ارتش رژیم صهیونیستی نیز وجود دارد.

همچنین اخبار منتشر شده از سوی رسانه‌های عبری زبان از ادامه حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین حکایت دارد.

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که شهرهای اشدود و تل آویو پناهگاه‌های خود را برای در امان ماندن شهرک نشینان صهیونیست در برابر موج حملات موشکی نیروهای مقاومت باز کرده اند.

ورود نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های مجاور نوار غزه

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

رسانه‌های عبری زبان گزارش دادند که نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند خود را به داخل اراضی اشغالی برسانند و با نیروهای پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شوند.

این رسانه‌ها تاکید کردند که نیروهای مقاومت فلسطین وارد شهرک‌های صهیونیست نشین مجاور نوار غزه شده اند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شهرک نشینان صهیونیست از حضور نیروهای مقاومت فلسطین در خیابان‌های شهرک‌های واقع در جنوب فلسطین اشغالی خبر داده اند.

شبکه الجزیره نیز از تشدید حملات موشکی مقاومت علیه شهرک‌ها و شهرهای اراضی اشغالی خبر داد.

نیروهای مقاومت یک نظامی صهیونیست را ربودند

شبکه المیادین از موفقیت نیروهای مقاومت فلسطین در ربودن یک نظامی صهیونیست خبر داد.

رسانه‌های عبری زبان نیز گزارش دادند که آنچه که در حال رخ دادن است یک غافلگیری وحشتناک بوده و نیروهای مقاومت فلسطین موفق شده اند رژیم صهیونیستی را غافلگیر کنند.

مقامات رژیم صهیونیستی همچنین از شهرک نشینان خواسته اند در منازل خود و پناهگاه‌ها باقی بمانند و بیرون نیایند.

به گوش رسیدن صدای چندین انفجار در شمال تل آویو

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

رسانه‌های عبری زبان از شنیده شدن صدای آژیر خطر و چندین انفجار در شمال تل آویو خبر دادند.

از سوی دیگر منابع پزشکی در گفتگو با شبکه الجزیره اعلام کردند که تاکنون ۲ شهید فلسطینی و پنج زخمی دیگر به بیمارستان شهدای الاقصی واقع در مرکز نوار غزه منتقل شده اند.

این در حالیست که رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که تعدادی از نیروهای فلسطینی موفق شده اند خود را به داخل اراضی اشغالی برسانند.

کاربران صهیونیست در فضای مجازی تصاویر حضور نیروهای مسلح فلسطینی در داخل شهرک سدیروت واقع در شرق نوار غزه را دست به دست می‌کنند.

حمله موشکی جدید مقاومت فلسطین علیه شهرک‌های صهیونیست‌نشین

شبکه المیادین از حمله موشکی جدید نیروهای مقاومت از سمت نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال این منطقه خبر داد.

همچنین شبکه فلسطین الیوم گزارش داد که نیروهای مقاومت موفق شده اند کنترل خیابان‌های شهرک‌های مجاور نوار غزه را به دست بگیرند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که این حمله حماس به مثابه اعلان جنگ علیه رژیم صهیونیستی بوده و ده‌ها نیروی مسلح فلسطینی موفق شده اند وارد شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه شوند.

برای نخستین بار در تاریخ صورت گرفت؛

نفوذ نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست نشین و درگیری با نظامیان صهیونیست

این برای نخستین بار در تاریخ به شمار می‌رود که نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست نشین در اطراف نوار غزه نفوذ کرده و با عناصر ارتش رژیم صهیونیستی درگیر می‌شوند.

فرمانده کل گردان‌های القسام اعلام کرد؛آغاز عملیات «طوفان الاقصی» علیه رژیم صهیونیستی

محمد الضیف فرمانده کل گردان‌های القسام در سخنرانی خود تاکید کرد: ما از همین جا آغاز عملیات طوفان الاقصی را اعلام می‌کنیم.

ما پیش از این به دشمن صهیونیستی هشدار داده بودیم. از امروز به بعد روند همکاری‌های امنیتی با دشمن صهیونیستی به پایان می‌رسد.

امروز ملت ما انقلاب خود و روند تشکیل کشور مستقل فلسطین را مجدداً آغاز می‌کند. طوفان الاقصی بزرگ‌تر از آن چیزی است که دشمن تصور می‌کند.

منبع : مهر

شلیک ۵۰۰۰ موشک / ده‌ها مبارز فلسطینی وارد شهرک‌های اطراف غزه موسوم به غلاف غزه شدند

شلیک ۵۰۰۰ موشک / ده‌ها مبارز فلسطینی وارد شهرک‌های اطراف غزه موسوم به غلاف غزه شدند

کانال ۱۲ عبری هم گزارش داد، آژیرهای خطر در شهرک بیت شیمش در غرب قدس اشغالی نیز به صدا درآمدند. تل‌آویو هدف حملات موشکی سنگین و دوربرد از غزه قرار گرفته است.

به دلیل وضعیت امنیتی تمام مدارس غزه تا اطلاع ثانوی تعطیل شده‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی ساعات آتی جلسه‌ای را با مسؤولان امنیتی به دلیل حوادث رخ داده برگزار می‌کند.

 منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

به گزارش شبکه‌های عبری،‌ ده‌ها مبارز فلسطینی از غزه وارد شهرک‌های اطراف غزه موسوم به غلاف غزه شده و در این شهرک‌ها گشت زنی کرده و تیراندازی می‌کنند.

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

در این راستا، محمد ضیف (ابوخالد) فرمانده گردان‌های القسام در سخنرانی خطاب به ملت فلسطین و جهان اسلام و عرب گفت: مقرر کردیم به تجاوزات رژیم صهیونیستی پایان دهیم و عملیات توفان الاقصی را آغاز کردیم.

این فرمانده مقاومت افزود، ضربه اول عملیات توفان الاقصی از مرز ۵۰۰۰ موشک که دشمن را هدف گرفت،‌ عبور کرد.

فرمانده گردان‌های القسام ادامه داد: از امروز هماهنگی امنیتی با دشمن صهیونیستی پایان می‌یابد. توفان الاقصی بسیار بزرگتر از آنچه است که اشغالگران تصور می‌کنند.

محمد الضیف تاکید کرد: زمان آن رسیده که تمام قدرت‌های عربی و اسلامی برای به زانو درآوردن اشغالگران متحد شوند.

منبع : ایسنا

فرودگاه بن گوریون

صهیونیست‌ها: حماس «عملیات ترکیبی» را علیه ما آغاز کرده است

رسانه های رسمی رژیم اسرائیل گزارش دادند حماس برای اولین با عملیات ترکیبی علیه ما آغاز کرده است که شامل حمله موشکی و عملیات زمینی نفوذی است.

اعلام وضعیت جنگی در فلسطین اشغالی

«هرتصی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به صورت رسمی  «وضعیت جنگی» اعلام کرد.

این در شرایطی است که بسیاری از نیروهای ارتش اسرائیل در تعطیلات عید به سر می‌برند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیروی های ذخیره ارتش را فراخواند

در پی آغاز عملیات غافلگیرانه مقاومت فلسطین یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل را فراخواند.

رئیس رژیم صهیونیستی شرایط  این رژیم را بغرنج اعلام کرد

«یستحاق هرتزوک» در  پیام کوتاهی که در صفحه اش در فضای مجازی منشتر شد، اعلام کرد ، اسرائیل در شرایط بغرنجی به سر می برد ، من دست ارتش و فرماندهان و تمامی نیروهای امنیتی را برای نجات اسرائیل می فشارم.  او از صهیونیست‌ها خواست تا به دستور العمل فرماندهی جبهه داخلی عمل کنند.

حمله ارتش رژیم اسرائیل به شرق نوار غزه

ارتش رژیم اسرائیل در واکنش به عملیات طوفان الاقصی مقاومت غزه، مناطقی در اطراف دیوار حائل بین غزه و فلسطین اشغالی را هدف قرار داد.

سخنان مهم محمد الضیف

محمد الضیف، فرمانده کل گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس طی سخنانی از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد. او گفت که زمان، زمان اتحاد مقاومت است و هر کسی که سلاحی به دست دارد، بیرون بیاید و علیه اشغالگران دست به مقاومت بزند.

ضیف از همه کشورهای اسلامی و عربی خواست به سمت مسجد الاقصی پیش بروند. او گفت که زمان ماجراجویی‌ها گذشته و باید اشغالگران را از فلسطین جارو کنیم.

سجدۀ شکر رهبران مقاومت فلسطین در پی عملیات موفقیت‌آمیز صبح امروز

 

سربازان اسرائیلی در اسارات نیروهای مقاومت / نفوذ اعضای مقاومت به پایگاه‌های صهیونیست‌ها

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

 به گزارش رکنا، خبرنگار المیادین می‌گوید، اخباری از به اسارت درآمدن سربازان اسرائیلی توسط اعضای مقاومت وجود دارد.

شبکه‌ کان نیز گزارش داده،‌ اخباری از « اسارات سربازان اسرائیلی و انتقالشان به غزه وجود دارد.

پایگاه القسام امروز( شنبه ) تصویری از اسارت تعدادی از شهرک نشینان غلاف غزه در جریان عملیات طوفان الاقصی را منتشر کرد .

به گزارش رسانه‌های عبری، درگیری و تیراندازی در شهرک‌های غلاف غزه در جریان است و تعدادی کشته و تعدادی ناپدید شده‌اند.

قطع اینترنت در شهرهای جنوبی اراضی اشغالی

رسانه‌ها عبری زبان همچنین در خبری دیگر اعلام کردند، اینترنت جنوب اراضی اشغالی قطع شده است. طبق این گزارش، به دلیل وجود ویدیوهایی از کشته‌ها در شهرک‌های صهیونیست نشین اینترنت شهرهای جنوبی قطع شده است.

 نفوذ اعضای مقاومت به پایگاه‌های صهیونیست‌ها

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

منابع محلی به الجزیره گفتند، مقاومت فلسطین وارد درگیری‌های مسلحانه با نیروهای اشغالگر در چندین نقطه در مرزهای شرقی غزه شده است.

به گزارش شبکه‌های عبری،‌ ده‌ها مبارز فلسطینی از غزه وارد شهرک‌های اطراف غزه موسوم به غلاف غزه شده و در این شهرک‌ها گشت‌زنی کرده و به با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

رسانه متعلق به گردان‌های القسام نیز تصاویری از نفوذ نیروهای ویژه مقاومت فلسطین به پایگاه‌های صهیونیستی و به هلاکت‌رسیدن نظامیان این رژیم منتشر کرد.

تصرف مرکز پلیس رژیم صهیونیستی توسط گروه های مقاومت

حمله موشکی و زمینی گروه های مقاومت به شهرهای اسرائیل

 رادیو رژیم صهیونیستی گزارش داد، مبارزان فلسطینی وابسته به حماس وارد مرکز پلیس رژیم صهیونیستی شده و تعدادی در آن‌جا زخمی شده‌اند.

خبرنگار الجزیره می‌گوید، نیروهای مقامت بر این مرکز پلیس مسلط شده‌اند.

یک شهرک نشین به رسانه‌های عبری گفته است، ده‌ها نیروی مقاومت در شهرک سدیروت هستند.

طبق گزارش دیگری، رئیس پلیس منطقه جنوبی در شهرک سدیروت به ضرب گلوله نیروهای مقاومت زخمی شده است.

طبق گزارش‌ها، اعضای مقاومت موفق شده‌اند، چندین خودروی پلیس را تحت کنترل درآورده و به غزه منتقل کنند.

رسانه‌ها می‌گویند، تاکنون هیچ کنترلی بر وضعیت غلاف غزه نداشته‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌های عبری، «این درگیری اسرائیل را غافلگیر کرده زیرا هیچ اطلاعات یا شواهد و هشداری درباره این عملیات وجود نداشته است . »

سوختن خودروهای وارداتی در بندر عسقلان

اصابت موشک‌های مقاومت فلسطین به مناطق مختلف شهر اشغال شده عسقلان خسارت‌های سنگینی به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

آغاز عملیات ارتش رژیم صهیونیستی علیه غزه

به گزارش رکنا، در پی آغاز عملیات‌های غافلگیرانه نیروهای مقاومت، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای ذخیره را فراخواند و از آغاز حمله به نوار غزه خبر داد.

به گزارش روزنامه الیوم السابع، پس از حملات موشکی نیروهای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نوار غزه علیه رژیم صهیونیستی و نفوذ نیروهای مقاومت فلسطین به شهرک‌های منطقه «غلاف غزه» و به اسارت درآوردن سربازان و شهرک‌نشینان، ارتش رژیم صهیونیستی نیروهای ذخیره را فراخواند.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از آغاز حمله به نوار غزه تحت عنوان عملیات «شمشیرهای آهنی» خبر داد.

در همین راستا، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: ما مقرهای متعلق به جنبش حماس را در نوار غزه هدف قرار می‌دهیم.

روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارنوت» همچنین نوشت، ارتش رژیم صهیونیستی حالت آماده‌باش جنگی اعلام کرده است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: حماس حدود ۲۲۰۰ موشک از نوار غزه شلیک کرده و از زمین، خشکی و دریا حمله کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد، حمله زمینی به غزه ممکن است بخشی از عملیات باشد و انتظار می‌رود ده‌ها هزار نیروی ذخیره به کار گرفته شوند.

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی سرویس امنیتی را به منظور رایزنی و مشورت فوری در مقر نظامی در تل‌آویو فراخواند.

این روزنامه عبری زبان همچنین فاش کرد، نیروهای مقاومت فلسطین آزادانه اقدام به گشت‌زنی می‌کنند و در شهرک‌های اطراف غلاف غزه تیراندازی کرده و اقدام به بازداشت ساکنان آن کردند.

 طبق نوشته این روزنامه، گزارش‌هایی درخصوص اسارت برخی شهرک‌نشینان وجود دارد.

صبح امروز (شنبه) حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، منطقه «غلاف غزه» در مجاورت نوار غزه را هدف گرفت و محمد الضیف،‌ فرمانده گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی در سخنانی از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد.

نفوذ نیروهای فلسطینی از تونلهای زیرزمینی و دریا و هوا به شهرک های صهیونیستی

نفوذ نیروهای فلسطینی از تونلهای زیرزمینی و دریا و هوا به شهرک های صهیونیستی

نفوذ نیروهای فلسطینی از تونلهای زیرزمینی و دریا و هوا به شهرک های صهیونیستی

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اذعان کرد که نفوذ رزمندگان فلسطینی از طریق دریا، هوا، زمین و تونلهای زیرزمینی صورت گرفته است.

براساس گزارش یدیعوت آحارانوت، وی افزود: قایقهای کوچک از دریا آمدند، پاراگلایدرها از هوا و دهها نیروی جنگجوی فلسطینی نیز از طریق فنسهایی که شهرکهای اسرائیلی را از غزه جدا می کند و از تونلهای زیرزمینی می‌کند  وارد شده‌اند.

وی همچنین گفت: این فنسها ابتدا منفجر شده و بعد توسط نیروهای فلسطینی مورد نفوذ قرار گرفته است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اضافه کرد که دیگر نیروهای مقاومت نیز از تونلهای زیرزمینی نفوذ کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که در عملیات « طوفان الاقصی » نیروهای مقاومت علیه این رژیم تاکنون ۲۲ نفر از ساکنان فلسطین اشغالی کشته شدند.

منابع رسانه‌ای غربی و رژیم صهیونیستی به نقل از منابع خبری در فلسطین اشغالی خبر دادند که تلفات این رژیم در حملات نیروهای مقاومت نوار غزه رو به افزایش است.

صبح روز شنبه (امروز) بود که بعد از انتشار خبرها درباره حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به مناطق مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

به گفته فرمانده کل کتائب القسام، «در حمله اول عملیات طوفان الاقصی به مواضع دشمن، به فرودگاه‌ها و استحاکاماتشان بیش از ۵ هزار موشک و راکت شلیک شد.

همچنین رسانه غربی به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی خبر داد که در عملیات «طوفان الاقصی» نیروهای مقاومت علیه این رژیم تاکنون ۲۲ نفر از ساکنان فلسطین اشغالی کشته شدند.

خبرگزاری رویترز در گزارشی به نقل از کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد، شمار تلفات حملات موشکی و راکتی حماس به ۲۲ کشته و بیش از ۵۰۰ زخمی افزایش یافته است.

منابع رسانه‌ای به نقل از وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی خبر دادند که در حملات امروز( شنبه ) به فلسطین اشغالی، حداقل ۵۴۵ نفر از صهیونیست‌ها زخمی و به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

 مردم و دانشجویان در واکنش به عملیات پیروزمندانه «طوفان الاقصی» تجمع می‌کنند

مردم و دانشجویان در واکنش به عملیات پیروزمندانه «طوفان الاقصی» تجمع می‌کنند

ساعت 17 امروز( شنبه ) جمعی از مردم و دانشجویان در واکنش به عملیات موفقیت آمیز گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی مقابل سفارت فلسطین در تهران تجمع می‌کنند.

گفتنی است ، امروز (شنبه) «محمد الضیف» فرمانده کل کتائب القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد و در ادامه اخباری درباره موشک باران مواضع رژیم صهیونیستی منتشر شد.

مشاور فرمانده کل قوا: از عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی حمایت می‌کنیم

سید یحیی رحیم صفوی در شمشمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی

سید یحیی رحیم صفوی در شمشمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: ما از این عملیات  اعلام حمایت می‌کنیم و مطمئن هستیم که جبهه مقاومت  نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

رحیم صفوی با بیان اینکه ما بخاطر این عملیات به مجاهدین فلسطینی تبریک می‌گوییم، گفت: قطعا مدافعان حرم و شهیدان بزرگی چون قاسم سلیمانی نیز همراه این مجاهدان هستند و ما تا آزادی فلسطین و قدس در کنار مجاهدان فلسطینی خواهیم ماند.

رحیم صفوی در بخشی دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه ما شاهد کشتار سازمان یافته کودکان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها هستیم، گفت: کشتار کودکان و نوجوانان فلسطینی توسط صهیونیست‌ها در سایه سکوت سازمان‌های بین‌المللی انجام می‌شود و ما هیچ واکنشی را از سوی سازمان‌های بین‌المللی در برابر این کشتارها شاهد نیستیم.

وی با گرامیداشت یاد کودکان شهید فلسطینی از جمله محمد الدوره تصریح کرد: ما می‌بینیم که صهیونیست‌ها به سر کودکان فلسطینی شلیک می‌کنند و این یک قساوت قلبی است. در جدیدترین آمار در سال 2023 تا کنون 37 کودک فلسطینی توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند و در همین چارچوب گفته می‌شود که سال 2023 طی 15 سال گذشته خونین‌ترین سال برای کودکان فلسطینی بوده است. این کودکان با گلوله مستقیم صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند و از طرف دیگر تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان فلسطینی نیز زندانی شده‌اند و احکام سنگین برای آنها صادر شده است.

مشاور مقام معظم رهبری همچنین با بیان اینکه کودکان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی با انواع شکنجه‌های روحی و جسمی روبرو هستند و حتی تعدادی از کودکان فلسطینی در حبس خانگی به سر می‌برند و یا توسط رژیم صهیونیستی تبعید شده‌اند، گفت: صهیونیست‌ها این جنایت‌ها را در این چارچوب انجام می‌دهند که این کودکان به جریان مقاومت نپیوندند.

رحیم صفوی در ادامه با طرح پیشنهادهایی در ارتباط با حمایت از کودکان و نوجوانان فلسطینی و به محکمه کشاندن صهیونیست‌ها به خاطر جنایت‌هایشان علیه این کودکان، گفت: مناسب است که از سازمان همکاری اسلامی درخواست رسمی شود که اقدامات عملی و عینی برای حمایت از کودکان فلسطینی انجام دهند و اقدامات در این راستا را ساماندهی کنند.

وی ادامه داد: ایجاد یک مرکز حقوق بشری با هدف جمع‌آوری اسناد نقض حقوق کودکان فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی، تشکیل مرکز حقوقی در سازمان همکاری اسلامی برای پیگیری حقوق کودکان فلسطینی در مجامع بین‌المللی و ارائه گزارش سالانه از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در ارتباط با کودکان فلسطینی به نهادهای بین‌المللی، مشارکت فعال سازمان همکاری اسلامی در نشست‌ها و اجلاس‌های حقوق بشر در ژنو و ارائه اسناد و مدارک در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه کودکان فلسطینی می‌تواند از دیگر اقدامات برای پیگیری این موضوع باشد.

رحیم صفوی همچنین گفت: تشکیل پرونده اختصاصی برای حمایت از حقوق کودکان فلسطینی و تشکیل یک نهاد بین‌المللی از حقوقدانان جهان اسلام و عرصه بین‌المللی برای پیگیری حقوق کودکان فلسطینی نیز می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد.

وی همچنین گفت: مناسب است که یک نقشه جامع رسانه‌ای چند مرحله‌ای نیز برای آگاه سازی افکار عمومی جهان در مورد جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین از جمله کودکان فلسطینی تهیه و تدوین شود تا صهیونیست‌ها نتوانند جای ظالم و مظلوم را در افکار عمومی جهان تغییر دهند.

رحیم صفوی همچنین در بخشی از صحبت‌های خود در این مراسم به زبان عربی برای مهمانان شرکت کننده در این اجلاس سخنرانی کرد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 934662 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟