حملات شدید اشغالگران به دیرالبلح و جبالیا ادامه دارد / تنها راه نجات مردم غزه آتش‌بس است

منازل مردم در اردوگاه های البریج، المغازی و النصیرات در مرکز نوار غزه در اولین دقایق بامداد امروز به طور همزمان بمباران شد.

به گفته منابع خبری، جنگنده های رژیم صهیونیستی در اولین دقایق بامداد امروز یکشنبه منازل مردم در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه آن شمار دیگری از مردم بی دفاع شهید و زخمی شدند.

از سوی دیگر آمار شهدای حملات اشغالگران قدس به اردوگاه البریج به هفت نفر رسیده است. در این حمله، منازل مردم همانند دیگر مناطق هدف قرار گرفته و شمار دیگری هم زخمی شدند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی همچنین منازل مردم در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه را بمباران کردند که در نتیجه دستکم سه فلسطینی شهید و شمار دیگری زخمی شده اند.

در اولین دقایق بامداد یکشنبه، قایقهای توپدار ارتش رژیم صهیونیستی از سواحل نوار غزه، شهر رفح در جنوب این منطقه را گلوله باران کردند.

حملات جنگنده‌‌های رژیم اسرائیل و مقاومت رزمندگان فلسطینی ادامه دارد / فاجعه انسانی در غزه - عملیات طوفان الاقصی - جنگ غزه

تایید فروش مهمات تانک به تل‌آویو در واشنگتن

وزارت خارجه آمریکا گفت که فروش اضطراری ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی را تایید کرده است.

 وزارت خارجه آمریکا بامداد امروز (یکشنبه ) اعلام کرد که دولت بایدن فروش اضطراری ۱۴ هزار گلوله تانک به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیون دلار به رژیم صهیونیستی را تایید کرده است.

این وزارتخانه گفت که پس از آنکه «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا تشخیص داد که این «وضعیت اضطراری مستلزم فروش فوری» مهمات در راستای منافع ملی واشنگتن است، به کنگره درباره این قرارداد اطلاع داده شده است.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، تصمیم اضطراری وزارت خارجه آمریکا بدان معنی است که یک قرارداد از الزامات بررسی کنگره برای فروش خارجی تجهیزات نظامی عبور نمی‌کند و چنین تصمیماتی نادر بوده اما بی‌سابقه نیست.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است: «ایالات متحده به امنیت اسرائیل متعهد است و کمک به اسرائیل برای توسعه و حفظ قابلیت دفاع از خود و آمادگی برای منافع ملی آمریکا حیاتی است. اسراییل از این توانمندی به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر تهدیدات منطقه‌ای و تقویت دفاع از خود استفاده خواهد کرد .»

هلاکت برادرزاده رئیس سابق ستاد کل ارتش صهیونیستی در غزه

برادرزاده عضو کنونی کابینه جنگ و رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی در نوار غزه به هلاکت رسید.

 طبق اعلام ارتش رژیم صهیونیستی، برادرزاده «گادی آیزنکوت» عضو کنونی کابینه جنگ و رئیس سابق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در جنگ زمینی در نوار غزه به هلاکت رسیده است.

ارتش صهیونیستی شامگاه شنبه گفت که «کوهن آیزنکوت» به همراه یک نظامی دیگر صهیونیستی در جریان حمله به مسجدی در شهر «خان یونس» بر اثر یک انفجار کشته شدند.

۱۰۰ نظامی صهیونیست کشته و بیش از ۵ هزار نظامی زخمی شدند

 پیش از این نیز رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده بودند که پسر آیزنکوت هم در عملیات نیروهای گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی «حماس» در منطقه «تل الزعتر» در شمال نوار غزه به هلاکت رسیده است.

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت احارانوت نوشت که از زمان آغاز جنگ در غزه، نزدیک به ۱۰۰ نظامی صهیونیست کشته و بیش از ۵ هزار نظامی زخمی شده‌اند که دو هزار نفرشان قطع عضو هستند.

شمار شهدای فلسطینی ۱۷ هزار و ۷۰۰ شهید و ۴۸ هزار و ۸۰۰ نفر مجروح  

حملات جنگنده‌‌های رژیم اسرائیل و مقاومت رزمندگان فلسطینی ادامه دارد / فاجعه انسانی در غزه - عملیات طوفان الاقصی - جنگ غزه

حملات توپخانه‌ای و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در بامداد یکشنبه به چند اردوگاه در مرکز نوار غزه، ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشت.

 رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز( یکشنبه ) از حملات شدید جنگنده‌ها و توپخانه‌های رژیم صهیونیستی به مرکز نوار غزه خبر دادند.

شبکه «المیادین» گزارش داد که اردوگاه‌های «البریج»، «المغازی» و «دیر البلح» در مرکز نوار غزه هدف گلوله‌باران و بمباران شدید صهیونیست‌ها قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری «شهاب» نوشت که اراضی کشاورزی در نزدیکی مسجد الدعوه در اردوگاه «النصیرات» توسط جنگنده‌های صهیونیستی و محله‌های «الشجاعیه» و «الزیتون» نیز توسط توپخانه‌های این رژیم هدف قرار گرفتند.

شبکه «الجزیره» نیز گزارش داد که حمله هواپیماهای اشغالگران به خانه‌ای در اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه، حداقل ۶ شهید و چندین مجروح برجای گذاشته است.

پیش از این، وزارت بهداشت غزه خبر داد شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز حملات اسرائیل به نوار غزه به ۱۷ هزار و ۷۰۰ شهید افزایش یافته و حدود ۴۸ هزار و ۸۰۰ نفر دیگر مجروح شده‌اند.

یونیسف: آتش‌بس تنها راه برای نجات کودکان غزه است

صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) تأکید کرد که آتش‌بس تنها راه برای نجات جان کودکان غزه است.

مدیر منطقه‌ای صندوق حمایت از کودکان ملل متحد (یونیسف) در خاورمیانه و شمال آفریقا اعلام کرد: آتش‌بس تنها راه برای پایان دادن به قتل و مجروح کردن کودکان غزه است. کوچ کردن کودکان را در معرض ابتلا به بیماری قرار می‌دهد.

وی گفت: نوار غزه به خطرناک‌ترین مکان در جهان برای کودکان تبدیل شده است.

به گزارش الجزیره، همچنین سازمان «کودکان را نجات دهید» اعلام کرد: کودکان غزه به بمباران، گرسنگی و بیماری محکوم شده‌اند. استفاده از گرسنگی به عنوان سلاحی در جنگ برای کودکان کشنده است. مرگ و میرهای ناشی از گرسنگی و بیماری در غزه احتمالا بالاتر از مرگ و میرهای ناشی از بمباران است.

برنامه جهانی غذا: تنها راه کمک به ساکنان غزه آتش‌بس است

برنامه جهانی غذا اعلام کرد، توان ارائه نیازهای اساسی به غیرنظامیان آسیب دیده از جنگ علیه نوار غزه در آستانه فروپاشی است.

کارل اسکاو، معاون مدیر این برنامه در توییتی نوشت، غذا به اندازه کافی وجود ندارد. مردم گرسنه هستند. مردم غزه از بیماری‌ها و کمبود غذا رنج می‌برند و تنها راه کمک به آنها آتش‌بس است.

وی نوشت، پس از مشاهده وضعیت فاجعه بار در نوار غزه تیمش به بیش از یک میلیون نفر کمک کرده است اما وضعیت غیر قابل قبول است. نیاز است که کمک‌ها ارائه و آتش‌بس انسانی برقرار شود.

اسکاو افزود: غذای کمی به نوار غزه که تحت محاصره رژیم صهیونیستی است، منتقل شده‌است، هیچ سوختی وجود ندارد و کسی در امان نیست «ما نمی‌توانیم کارمان را انجام دهیم . »

وی گفت، هزاران تن بیچاره و گرسنه در مراکز توزیع کمک‌ها جمع می‌شوند. اردوگاه‌ها و پناهگاه‌های اضطراری شلوغ هستند.

آوارگان غزه در یک کیلومتری مرزهای مصر و آماده باش قاهره

 با گسترش عملیات زمینی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و درخواست نیروهای این رژیم از ساکنان شهر خان یونس برای رفتن به شهر رفح، دیگر هیچ مکانی برای تعداد زیاد آوارگان در این شهر هم‌مرز با استان سینای شمالی مصر وجود ندارد و همین مساله هزاران تن از آنها را وادار کرده تا چادرهایشان را در منطقه السوافی، واقع در مرزهای فلسطین و مصر نصب کنند.

به گزارش وبگاه العربی الجدید، منابع محلی اعلام کردند: آوارگان فلسطینی اردوگاهی را در منطقه بیمارستان حمد بن خلیفه در شهر رفح ایجادکرده‌اند. این بیمارستان در منطقه السوافی در محله تل السلطان در غرب شهر رفح یعنی در مسافت کمتر از یک کیلومتری مرزهای مصر واقع است. آوارگان در این منطقه می‌توانند به خوبی مرزها و ارتش مصر را ببینند. سربازان مصری نیز می‌توانند آوارگان فلسطینی را در چادرهایشان مشاهده کنند.

عبدالله الاشعل، معاون سابق وزارت خارجه مصر درباره وضعیت مرزهای مصر و نوار غزه گفت: هدف اصلی رژیم اشغالگر اسرائیل از حمله به نوار غزه تخلیه کردن این شهر از ساکنان آن چه از طریق کشتار جمعی و چه از طریق بمباران مکرر است اما مقاومت پیروز خواهد شد و تمام ملت‌های عربی را آزاد خواهد کرد. هدف از ایجاد ازدحام شدید در گذرگاه رفح وادار کردن ساکنان برای رفتن به مصر است و به عقیده من به رغم اینکه مصر بارها مخالفت خود را با طرح کوچاندن فلسطینی‌ها اعلام کرده‌است اما اقدامی برای ممانعت از این مساله اتخاذ نخواهد کرد.

تداوم تلاش گوترش برای آتش بس در غزه

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد بر ادامه تلاش‌های آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان برای برقراری آتش بس بشردوستانه در نوار غزه تاکید کرد.

وی در پاسخ کتبی به خبرگزاری آناتولی درباره وتو طرح پیشنهادی به شورای امنیت به منظور برقراری آتش بس فوری بشردوستانه توسط آمریکا، ادعا کرد که تلاش‌ های دبیرکل این سازمان برای برقراری آتش‌ بس بشردوستانه در نوار غزه ادامه خواهد یافت.

دوجاریک در ادامه اضافه کرد: تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل برای برقراری آتش بس فوری بشردوستانه در نوار غزه با جدیت ادامه خواهد یافت.

 بازار اردوگاه جبالیا پر از قبر‌های شهدا شده است

خبرگزاری وفا در حساب کاربری خود در یوتیوب با انتشار این تصاویر نوشت: بازار اردوگاه جبالیا در شمال غزه پر از قبر‌های شهدای حملات اسرائیل شده است.

وداع با گروه جدیدی از شهدای بمباران خان یونس

خبرگزاری وفا در حساب کاربری خود در یوتیوب تصاویری از وداع با گروه جدیدی از شهدای حمله هوایی اسرائیل به خانیونس در جنوب نوار غزه منتشر کرد.

حماس: رژیم صهیونیستی ثابت کرد به زندگی اسرای خود در نوار غزه بی توجه است

به گزارش کانال تلگرامی فلسطین پست، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در بیانیه‌ای اعلام کرد: گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس با ناکام کردن تلاش ارتش رژیم صهیونیستی در آزادسازی نظامی اسیر اسرائیلی و کشته و زخمی کردن نظامیان صهیونیست و بازگشت بی نتیجه آن ها، بیانگر شجاعت و هوشیاری نیرو‌های مقاومت خصوصا گردان‌های القسام و اصرار آن‌ها در ادامه راه «به خاک مالیدن بینی دشمن» و به شکست کشاندن همه نقشه‌ها و اهداف این رژیم در نوار غزه است.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های ویژه رژیم صهیونیستی برای سرپوش گذاشتن بر اجرای این عملیات ناکام، به یک آمبولانس متعلق به یک سازمان بشر دوستانه حمله کردند که این حمله، نقض آشکار قوانین بین المللی و جنایت جنگی به شمار می‌رود که باید جامعه جهانی و همه سازمان‌های بین المللی با محکوم کردن آن، هر چه برای مجازات این رژیم نیازمند است اتخاذ کنند.

حماس تاکید کرد: تصور دشمن صهیونیستی مبنی بر امکان آزادسازی اسرا از طریق ماجراجویی‌های حساب نشده، بار دیگر بیانگر بی توجهی این رژیم به زندگی اسرای صهیونیستی در نوار غزه است.

درگیری شدید نیرو‌های مقاومت با نظامیان اشغالگر در منطقه شیخ رضوان غزه

شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد، خبرنگار این شبکه از درگیری‌های شدید بین نیرو‌های مقاومت فلسطین و نیرو‌های اشغالگر در منطقه شیخ رضوان در شمال شهر غزه خبر داد.

گردان‌های قدس اعلام کرد یک خودرو نظامی رژیم صهیونیستی را که شماری از نظامیان از آن محافظت می‌کردند در محور شیخ رضوان هدف قرار داده است.

بحران گرسنگی در غزه

بحران گرسنگی در غزه، اوضاع آخرالزمانی را برای مردم بینوا رقم زده است.

شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی در گزارشی به بررسی مشکلات مردم غزه در تامین غذا پرداخت. کمبود غذا سبب شده است شرایط آخرالزمانی و بحرانی بر غزه حاکم شود.

سازمان ملل اعلام کرده است سطح کمک‌هایی که به غزه امکان ورود پیدا می‌کند کاملاً ناکافی است. آکسفام نیز اسرائیل را به استفاده از گرسنگی به‌عنوان حربه جنگی متهم کرده است. پزشکان می‌گویند اثرات سوء تغذیه و کمبود بهداشت، برای کودکان بسیار خردسال می‌تواند به سرعت به مرگ منجر شود.

هزاران معترض در تل‌آویو و حیفا خواستار کناره‌گیری نتانیاهو شدند

حملات جنگنده‌‌های رژیم اسرائیل و مقاومت رزمندگان فلسطینی ادامه دارد / فاجعه انسانی در غزه - عملیات طوفان الاقصی - جنگ غزه

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، روز شنبه با برگزاری تظاهراتی در تل‌آویو و حیفا، خواستار کناره‌گیری نخست وزیر این رژیم و بازگرداندن اُسرا از غزه شدند.

تظاهرات دیگری نیز در شهر حیفا برگزار شده و تظاهرات کنندگان خواستار کناره‌گیری کابینه کنونی شدند.

تظاهرات کنندگان در این شهر نوشته‌هایی با مضمون «کابینه خونین.. استعفا بده» در دست داشتند.

 سخنگوی خانواده‌های اُسرا در غزه نیز امروز گفت: «از کابینه می‌خواهیم که فرزندانمان را زنده و مانند دیگر اُسرا از طریق مذاکرات آزاد کند . »

وی افزود: «صدای جنگی را می‌شنویم که هیچ ضرورتی نداشته و شاهد اتلاف وقت هستیم . »

جنگ در غزه در حالی ادامه دارد که  رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز از کشته شدن پنج نظامی دیگر این رژیم در نبرد زمینی غزه خبر دادند.  

روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» پیش تر در گزارشی درباره وضعیت اسرای صهیونیست نوشته بود: اسرای آزاد شده بیشتر از آنکه از حماس انتقادی داشته باشند از سیاست‌های کابینه (بنیامین نتانیاهو) شکایت دارند.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس پیش تر خطاب به خانواده‌های اسرای صهیونیستی گفته بود که به خانواده‌های اسرا می‌گوئیم که تداوم جنایات ارتش اسرائیل باعث نخواهد شد نزدیکان شما بازگردند.

کدخبر: 953650 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟