اسارت 142 زن و دختر شیرخواره فلسطینی در نوار غزه/ هراس رژیم صهیونیستی از نیروهای رضوان حزب الله

۱۴۲ زن و دختر خردسال فلسطینی از جمله چندین شیرخوار و زن سالمند در جریان حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به اسارت اشغالگران درآمده‌اند. این را هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسیر فلسطینی، شب گذشته طی بیانیه‌ای مشترک فاش کردند.

بر اساس گزارش این دو نهاد مرتبط با اسرای فلسطینی، در سایه تداوم جنگ غزه ، نظامیان اسرائیلی در جریان پیشروی زمینی در غزه، این تعداد از زنان و کودکان فلسطینی را به اسارت گرفته‌اند و به زندان‌های خود از جمله دامون و هشارون، منتقل کرده‌اند.

 هیأت امور اسرا و آزادگان فلسطین و باشگاه اسیر فلسطینی پیشتر نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بودند که اشغالگران اسرائیلی جنایات هولناک و فجیعی را علیه اسرای نوار غزه انجام می‌دهند و از افشای سرنوشت این اسرای جدید یا اعلام شمار دقیق آن‌ها، محل بازداشت و وضعیت سلامتیشان خودداری می‌کنند.

این دو سازمان با تکیه بر تصاویر و شهادت‌های تکان دهنده و هولناک در خصوص شهروندان فلسطینی که در مناطق مختلف نوار غزه دستگیر شده‌اند، تایید کردند به شدت نگران سرنوشت این اسرا هستند و اعدام میدانی این اسرا در نوار غزه را منتفی نمی‌دانند.

بویژه که «آمیچای الیاهو» وزیر میراث فرهنگی کابینه نتانیاهو که پیشتر خواستار استفاده از سلاح هسته‌ای، در غزه شده بود، چند روز پیش در تازه‌ترین اظهارنظر، خواستار اعدام همه اسرای فلسطینی شده بود.

بر اساس این گزارش، اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی در اواخر ماه نوامبر گذشته، از بازداشت ۲۶۰ زن و مرد در نوار غزه خبر داده و اعلام کرده بود که این افراد در طبقه‌بندی «جنگجویان غیرقانونی» قرار دارند.

آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین معالوت و کفارفردیم

رسانه های رژیم صهیونیستی از حمله موشکی جدید مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

به گزارش الجزیره، منابع صهیونیستی از به صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق مختلف الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

رادیو رژیم صهیونیستی از رهگیری ۸ موشک و اصابت دو موشک شلیک شده از سمت لبنان به مناطق "باز" خبر داد.

منابع صهیونیستی همچنین از شنیده شدن صدای آژیر خطر در شهرک های صهیونیست نشین معالوت و کفارفردیم در شمال فلسطین اشغالی در نزدیکی مرز لبنان خبر دادند.

این در حالی است که حزب الله روز گذشته اعلام کرده بود: مقاومت اسلامی در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها، ساعت ۱۵ روز یکشنبه مواضع نظامی زبدین و رویسات العلم را در تپه‌های کفر شوبا و کشتزارهای اشغالی شبعا با موشک برکان هدف گرفته و اهداف مورد نظر به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفتند.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد.

بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

هراس رژیم صهیونیستی از نیروهای رضوان حزب الله

وزیر خارجه لبنان ضمن تاکید برپایبندی بیروت به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، به هراس رژیم صهیونیستی از نیروهای زبده رضوان حزب الله اشاره کرد.

به گزارش النشره، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی به شکل دائم قطعنامه ۱۷۰۱ را نقض می کند.

وی افزود: این اسرائیل است که همواره قطعنامه را نقض می کند و نه لبنان. ما به این قطعنامه پایبند هستیم. ما آماده افزایش شمار نیروهای ارتش لبنان هستیم. نیروهای بین المللی حضور دارند اما ممکن است که شمار آنها در جنوب کاهش یابد.

وزیر خارجه لبنان بیان کرد: اسرائیل نگران است و از نیروهای رضوان هراس دارد.

بوحبیب افزود: فرانسه حزب الله را بایکوت نکرده و تماسها میان طرفین جریان دارد. تاکنون سفر رئیس جمهور و وزیر خارجه فرانسه به لبنان قطعی نشده است اما هماهنگی با طرفهای لبنانی در این زمینه جریان دارد.

وزیر خارجه لبنان گفت: هیاتی فرانسوی به ما گفت که شرایط قبل از هفتم اکتبر مشابه پس از آن نیست. این هیات بر ضرورت اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ تاکید کرد و ما نیز آمادگی خود را برای پایبندی به آن اعلام کردیم.

وی همچنین درباره آوارگان سوری هم گفت: ما آماده کمک به بازگشت آوارگان سوری به کشورشان  هستند.

نتانیاهو در رجزخوانی جدید: نیروهای حماس تسلیم شوند!

نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دلیل شکست در مقابل مقاومت فلسطین به شکل قابل ملاحظه‌ای محبوبیت خود را در میان حامیانش از دست داده‌است در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر این شکست و ترمیم وجهه خود اینگونه وانمود کرد که جنگ به نفع این رژیم درحال پیش رفتن است و خواستار تسلیم شدن مبارزان جنبش حماس شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره گفت که جنگ در غزه در اوج خود قرار دارد.

طبق گزارش خبرگزاری سما، نتانیاهو در پیامی خطاب به افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی که از شکست رژیم اشغالگر برآشفته‌اند، مدعی شد: ده‌ها تن از نیروهای حماس تسلیم شده‌اند، آنها سلاح‌هایشان را زمین می‌گذارند و خودشان را تسلیم نیروهای ما می‌کنند.

وی در تقلا برای سرپوش گذاشتن بر خسارات و تلفات ارتش رژیم صهیونیستی در غزه گفت: به نیروهای حماس می‌گویم که همه چیز تمام شد، به خاطر السنوار جانتان را از دست ندهید و همین الآن تسلیم شوید.

 به آتش کشیدن پناهگاه آوارگان فلسطینی در غزه

اسارت 142 زن و دختر شیرخواره فلسطینی در نوار غزه - جنگ غزه

رکنا سیاسی : تداوم حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و تشدید یورش اشغالگران به مناطق مختلف کرانه باختری از جدیدترین اخبار مربوط به فلسطین است.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند : ارتش اسرائیل برای تحقق اهداف خود به مدت زمان طولانی نیاز دارد. نیروهای ارتش از زمان آغاز جنگ تاکنون ۱۹۲ مسجد را در نوار غزه به بهانه وجود تونل‌های نیروهای مقاومت در زیر آنها تخریب کرده اند.

رسانه‌های عبری زبان اضافه کردند: زمان باقی مانده برای تعیین تکلیف درگیری‌ها در خان یونس بسیار کوتاه بوده و این درگیری‌ها شدیدتر و پیچیده‌تر شده است.

این در حالی است که شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از آغاز نبرد زمینی در غزه حدود دو هفته پس از آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر تاکنون ۱۰۲ نظامی این رژیم به هلاکت رسیدند.

تداوم حملات هوایی و توپخانه ای / آتش زدن پناهگاه آوارگان فلسطینی

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز و ساعت‌های گذشته حملات جدیدی علیه شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه انجام داده اند.

این حملات شهر رفح واقع در جنوب غزه را نیز دربرگرفته است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی حملاتی را علیه منطقه الزوایده و اردوگاه المغازی در مرکز نوار غزه نیز انجام دادند.

حملات هوایی علیه مناطق التفاح و الشجاعیه واقع در شرق شهر غزه و دیگر مناطق شمالی آن نیز ادامه داد.

خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد که حملات توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه اطراف یکی از بیمارستان‌های خان یونس در جنوب نوار غزه ادامه دارد. توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

اشغالگران صهیونیست بعد از آنکه آوارگان فلسطینی را از مدرسه خلیفه واقع در بیت لاهیا بیرون کردند این مدرسه را به آتش کشیدند.

از سوی دیگر خبرنگار المیادین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران صهیونیست در اطراف اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه در جریان است.

حمله موشکی به منازل مسکونی

اسارت 142 زن و دختر شیرخواره فلسطینی در نوار غزه - جنگ غزه

از سوی دیگر اشغالگران صهیونیست مانند روزهای گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری حمله کردند. این متجاوزان به اردوگاه جدید عسکر واقع در شرق نابلس یورش بردند و صدای چند انفجار از این منطقه به گوش رسیده است.

عناصر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه عایده واقع در شهر بیت لحم نیز حمله کرده و تجهیزات نظامی گسترده خود را در شرق نابلس مستقر کرده اند. نظامیان اشغالگر در این حملات خود تعدادی از فلسطینی‌های بی گناه را بازداشت کرده و اموال آنها را مصادره و یا تخریب کردند.

شهر طوباس واقع در شمال شرقی کرانه باختری نیز از حملات اشغالگران در امان نبوده به طوریکه ورودی‌های این شهر نیز بسته شده است. منابع آگاه از وقوع درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مقاومت فلسطین و متجاوزان در این شهر خبر داده اند.

ترور عمدی ده‌ها پزشک متخصص غزه از سوی صهیونیست‌ها

 رژیم صهیونیستی تاکنون ده‌ها پزشک متخصص غزه را با حمله مستقیم و عمدی به منازل‌شان به شهادت رسانده است.

یکی از اقشاری که رژیم صهیونیستی طی حملات دو ماهه گذشته به نوار غزه کشتار آنها را در راس اولویت‌های خود قرار داده است، پزشکان و متخصصان علوم مختلف پزشکی است که طی این مدت با حملات موشکی جنگنده‌های صهیونیستی به منازل‌شان به شهادت رسیده‌اند. شبکه الجزیره در گزارشی سعی کرده آشنایی مختصری از تعدادی از این پزشکان را ارائه دهد.

عمر صالح فروانه یکی از برجسته‌ترین پزشکان متخصص در زمینه نازایی در نوار غزه بود که شب ۱۵ اکتبر بعد از بازگشت از محل کارش در بیمارستان شفا در منزلش هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفت و از جمع ۱۶ نفری افراد خانواده‌اش تنها یک کودک زنده ماند.

او رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه اسلامی غزه بود و در تأسیس دو بیمارستان در غزه نیز نقش داشت. وی مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه قاهره و مدرک دکترای خود را از دانشگاه لیدز به عنوان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های انگلیس دریافت کرده بود. وی در رابطه با درمان نازایی ۳۰ سال تجربه داشت.

مدحت صیدم یکی دیگر از پزشکان بخش سوانح و سوختگی بیمارستان شفا بود. او قبل از اینکه به شهادت برسد، بعد از ۷ روز کار متوالی به خانه‌اش بازگشته بود تا افراد خانواده خود را ببیند،اما جنگنده‌های رژیم صهیونیستی که گویا منتظر بازگشت وی به خانه بودند تا عملیات خود را انجام دهند، او را در خانه و به همراه افراد خانواده‌ اش به شهادت رساندند. صیدم از ۲۵ سال پیش فعالیت خود به عنوان پزشک را آغاز کرده و شاهد بسیاری از جنگ‌ها و تنش‌های اخیر در نوار غزه بود.

در روز ۱۲ نوامبر یک جنگنده صهیونیستی سومین موشک خود را به منزل همام اللوح تنها پزشک متخصص کلیه در غزه شلیک کرد که به شهادت او و پدرش منجر شد. همسر این پزشک فلسطینی پیکر او را تا نزدیکی‌های بیمارستان آورده بود و وقتی دیگر نتوانسته بود به مسیر خود ادامه دهد، به بیمارستان رفته و از کادر درمان خواسته بود او را به داخل بیمارستان بیاورند.

بلافاصله بعد از شهادت همام اللوح زندگی‌نامه و فعالیت‌های او به عنوان یک پزشک جوان فلسطینی در شبکه‌های مجازی دست به دست شد تا همه بدانند که او برای ادای دین خود به ملت فلسطین به غزه بازگشته و خود را وقف خدمت رسانی به مردم غزه کرده بود. او مدارک پزشکی خود را در دانشگاه‌های صنعا و اردن در رشته‌های داخلی و کلیه اخذ کرده و با وجود فرصت‌های شغلی زیادی که در اردن داشت، ترجیح داد به غزه بازگردد.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا از شمال غزه به جنوب آن نمی‌رود، پاسخ داده بود: اگر من به جنوب بروم چه کسی بیماران را مداوا می‌کند؟ آنها انسان هستند و باید مورد مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرند!

عملیات ترور رأفت لبد پزشک فلسطینی نیز مانند دیگر پزشکان است. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در روز ۱۸ نوامبر گذشته او را که مدیر بخش داخلی بیمارستان شفا بود را در موشک باران منزلش به شهادت رساندند. او که به همراه تعدادی از افراد خانواده خود به شهادت رسید، یکی از بزرگترین پزشکان داخلی در نوار غزه بود که مدیر بیمارستان شیخ حمد و مسئول آموزش پزشکان در بیمارستان اندونزیایی نیز بود.

سرنوشت مشابه ده‌ها پزشک فلسطینی

بر اساس گزارش شبکه الجزیره ۳۸ پزشک در نوار غزه در حمله موشکی مستقیم و عمدی به منازلشان به شهادت رسیده‌اند. این گزارش همچنین از شهادت ۲۴ پزشک داروساز و ۱۱ دانشجوی پزشکی و ۶۵ پرستار و ۱۴ کادر آزمایشگاهی و ۶ متخصص فیزیوتراپی و ۳ متخصص علوم بهداشتی و ۱۸ امدادرسان در این حملات خبر داد.

دکتر علی دبور رئیس بخش بیماری‌ها در دانشگاه اسلامی غزه از دیگر پزشکانی است که در موشک باران منزل خود به همراه مادر و فرزندش به شهادت رسیده است.

 دکتر همام الدیب جراح استخوان بود که در بخش تخصصی بیمارستان العربی کار می‌کرد. او نیز در حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منزلش به شهادت رسید.

میسرة الریس فارغ التحصیل دانشگاه الازهر و دانشکده کینگز لندن که مدرک خود را در رشته بهداشت زنان دریافت کرده بود، از دیگر شهدای غزه است.

عریب خواهر او نیز که پزشک بود، به همراه سه فرزند خود در همین حمله موشکی جان خود را از دست دادند. این دو خواهر و برادر به همراه دیگر همکارانشان، دانشجویان غزه را آموزش می‌دادند تا کمک‌های اولیه را برای نجات جان انسان‌ها فرا بگیرند.

نبرد شدید مقاومت فلسطین با اشغالگران با موشک یاسین ۱۰۵

نیروهای مقاومت فلسطین در حال نبرد سنگین با نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه هستند و تلفاتی به آنها وارد کردند.

به گزارش المیادین، نیروهای مقاومت در حال نبرد شدید با اشغالگران در شرق محله الزیتون هستند.

همزمان صدای آژیر خطر در ناحل عوز به صدا درآمده است.

گردان‌های قسام اعلام کردکه یک بولدوزر اسرائیلی از نوع D۹ را در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه با راکت یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده و تلفاتی قطعی به دشمن وارد کرده است.

مبارزان گردان‌های قسام یک خودروی زرهی اسراییلی را در منطقه الفالوجا در شمال نوار غزه مورد حمله قرار داده و سه نظامی اسراییلی را از فاصله صفر به قتل رساندند.

همچنین مبارزان گردان‌های قسام گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی را که در داخل ساختمانی در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه پناه گرفته بودند، با راکت‌های ضدنفر هدف قرار دادند و همه نیروها کشته و زخمی شدند.

قسام همچنین اعلام کرد که سه نظامی صهیونیست را در منطقه فالوجا در شمال غزه از پا درآورده است.

گردان‌های قسام همچنین اعلام کرد که گروهی از کماندوهای ارتش رژیم صهیونیستی و یک بولدوزر نظامی را در غرب جبالیا در شمال نوار غزه با بمب‌های ضدنفر رعدیه هدف قرار داده است.

کدخبر: 954042 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟