حماس: اقدام آمریکا مشارکت مستقیم در کشتار ملت فلسطین است/ اشغالگران ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را به شیوه داعش اسیر کردند

این در حالی است که ضربات کوبنده مقاومت به ارتش رژیم صهیونیستی در میدان نبرد ادامه دارد  که بنا بر اعلام  ابوعبیده سخنگوی گردان‎های قسام شاخه نظامی حماس ،  مقاومت اسلامی فلسطین در 24 ساعت گذشته 21 خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را در محورهای مختلف نبرد در نوار غزه به طور کلی یا جزئی منهدم کرده است.

از سوی دیگر نشست شورای امنیت سازمان ملل برای برقراری آتش بس فوری در غزه در پی وتوی آمریکا به شکست انجامید.

جنبش حماس وتوی این پیش نویس توسط آمریکا را اقدامی غیراخلاقی و غیرانسانی و  مشارکت مستقیم در تداوم کشتار مردم فلسطین دانست.

 حماس اشک ژنرال اسرائیلی را درآورد

«گادی آیزنکوت» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی و رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل در مراسم یادبود پسرش، به گریه افتاد؛ پسر او شب گذشته در عملیات نیروهای حماس کشته شد .

گردان‌های عزالدین القسام امروز( شنبه ) در بیانیه‌ای جزئیات عملیات شب گذشته، پنجشنبه ۷ دسامبر خود را اعلام کرده و گفت که نیروهای این گردان‌ها شامگاه دهانه تونلی را در شرق منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه بمب‌گذاری کردند.

القسام در توضیح این عملیات، گزارش داد که به محض رسیدن نظامیان اسرائیلی به نزدیکی تونل و تلاش برای باز کردن دهانه این تونل، آن را منفجر کردند که در نتیجه آن پسر گادی آیزنکوت عضو کابینه جنگ و رئیس اسبق ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و تعدادی دیگر از نظامیان اسرائیلی کشته شدند و چند نظامی هم زخمی شدند.

روز گذشته و پس از اعلام کشته‌شدن دو نفر از نظامیان ارتش تل‌آویو، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یکی از این دو فرد، پسر «گادی آیزنکوت» ژنرال ارشد رژیم صهیونیستی و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم است.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نیز ضمن تسلیت به آیزنکوت، در پیامی خطاب به وی گفت که «من و ساره به خاطر فوت پسر تو، به شدت اندوهگین هستیم؛ ما هم با تو گریه می‌کنیم. »

اشغالگران ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را به شیوه داعش اسیر کردند

در آخرین اقدامات وحشیانه اشغالگران، ویدئو و عکس‌هایی منتشر شده که صحنه‌هایی از دستگیری ده‌ها غیرنظامی فلسطینی غیرمسلح توسط نیروهای اشغالگر و درآوردن لباس‌هایشان در مناطق جبالیا و بیت لاهیا در شمال نوار غزه را نشان می‌دهد.

در این تصاویر بدون اینکه مکانش مشخص باشد، تعدادی از بازداشت شدگان را با دستبند و بدون لباس در یکی از خیابان‌های غزه نشان می‌دهد. در عکسی دیگر، بازداشت شدگان تقریباً برهنه به نظر می‌رسند و پشت یک کامیون نظامی اسرائیلی سوارشان کرده‌اند.

فعالان در شبکه‌های اجتماعی اقدامات نیروهای اشغالگر علیه اسرای غیرنظامی غزه را به همان روشی که داعش در اعدام‌های جمعی در سوریه و عراق به کار می‌برد، تشبیه کردند.

اشغالگران در توجیه این اقدام غیرانسانی مدعی شدند که هدفشان از دستگیری ده‌ها مرد این بوده که می‌خواستند بفهمند که آیا برخی از آنها افراد مسلح یا فعالان حماس هستند یا نه.

به نقل از المیادین، در تلاش‌های اشغالگران برای جستجوی تصویری از یک پیروزی خیالی به هر طریقی، آنها مدعی شدند که این عکس‌های غیرنظامیانی که از شمال نوار غزه دستگیر کرده‌اند، مبارزان مقاومت و حماس هستند.

 بعداً، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه تأیید کرد که دستگیری ده‌ها غیرنظامی فلسطینی از جمله روزنامه‌نگاران، پزشکان، دانشگاهیان و افراد مسن را توسط «ارتش اشغالگر اسرائیل» پس از اینکه روزها در دو پناهگاه در شهر بیت لاهیا در شمال نوار غزه تحت شکنجه و برهنه شدن در نتیجه محاصره شدن‌شان قرار گرفته بودند، مستند کرده‌است.

دیده بان مذکور در بیانیه‌ای گفت که گزارش‌هایی دریافت کرده‌است مبنی بر اینکه نیروهای اشغالگر کمپین‌های دستگیری تصادفی و خودسرانه را علیه آوارگان از جمله پزشکان، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و سالمندان از داخل دو مدرسه «خلیفه بن زاید» و «حلب جدید» آغاز کرده‌اند. مدارسی که هر دو وابسته به آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هستند.

دیده‌بان حقوق بشر اروپا - مدیترانه شهادت‌های وحشتناکی از آنچه اتفاق افتاده، مخابره کرد، به طوریکه خواهر روزنامه‌نگار العربی الجدید قطر ضیاء الکحلوت (که دستگیر شده) به این مرکز گفت که نیروهای اشغالگر او را مجبور به ترک فرزند معلول خود، ندی (۷ ساله) کردند و بعد او را به زور اسلحه دستگیر و مجبورش کردند لباس‌هایش را از تنش درآورد و همانند دیگر بازداشت شدگان او را نیز مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

همچنین دیده بان مذکور گفت که مواردی از تیراندازی و کشتار مستقیم توسط ارتش اشغالگر علیه آوارگان در اطراف دو مدرسه فوق‌الذکر و نیز هدف قرار دادن افرادی با وجود در دست داشتن پرچم‌های سفید که قصد خروج داشتند را مستند کرده‌است.

دیده بان حقوق بشر همچنین سخنان محمد الراعی مرد جوانی را گزارش کرد که گفته شاهد تیراندازی نیروهای اشغالگر به دست کم هفت مرد جوان و به شهادت رساندن آنها در حوادث جداگانه بود تنها به این دلیل که آنها تمایلی به درآوردن لباس‌های خود نداشتند و نمی‌خواستند دستورات ارتش که مبتنی بر ذلت و خواری بوده را اجرا کنند.

ممانعت صهیونیست‌ها از ورود فلسطینی‌ها به مسجدالاقصی

منابع خبری اعلام کردند که نیروهای رژیم صهیونیستی برای هفته نهم اجازه نداند که بسیاری از فلسطینی‌ها در نماز جمعه شرکت کنند.

رژیم صهیونیستی نیروهای خود را در منطقه قدیمی قدس اشغالی و ورودی مسجدالاقصی همزمان با برگزاری نماز جمعه افزایش داد.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد که پلیس رژیم صهیونیستی برای نهمین هفته متوالی از ورود بسیاری از نمازگزاران فلسطینی به مسجدالاقصی ممانعت کرد.

حماس: تلاش برای آزادی اسیر صهیونیستی را ناکام گذاشتیم

 سخنگوی نظامی گردان‌های القسام اعلام کرد که نیروهای مقاومت تلاش برای آزادی یک اسیر صهیونیستی را ناکام گذاشتند.

ابوعبیده، سخنگوی نظامی گردان‌های القسام گفت: نیروهای مقاومت ظرف ۲۴ ساعت گذشته توانستند ۲۱ خودروی نظامی رژیم صهیونیستی را به طور کامل یا جزئی در تمامی محورهای درگیری در نوار غزه منهدم کنند.

 

وی افزود: آنها توانستند تلاش یک نظامی صهیونیستی برای آزادی یک اسیر صهیونیستی به نام «ساعر باروخ» را ناکام بگذارند که در این عملیات علاوه بر کشته شدن سرباز اسیر، چند اسیر دیگر نیز کشته و زخمی شدند.

ابوعبیده گفت: مقاومت نیروها و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی را در مناطق مختلف هدف قرار داد و از فاصله نزدیک با آنها درگیر شد و چندین کشته و زخمی برجای گذاشت.

ارتش رژیم صهیونیستی هم اعلام کرد که دو سرباز این ارتش در جریان عملیات آزادی دو اسیر صهیونیستی در نوار غزه به شدت زخمی شدند.

حزب الله : پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادیم

جنبش مقاومت اسلامی لبنان جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

به گزارش  شبکه الجزیره، حزب‌الله اعلام کرد که پایگاه "رامیه" را با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

براساس این گزارش، این پایگاه به صورت مستقیم هدف قرار گرفت و در جریان آن شماری کشته و زخمی شدند که البته به تعداد آنها اشاره نشده است.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر خطر در پایگاه المالکیه اسرائیل در نزدیکی مرز با لبنان به صدا درآمده است.

براساس این گزارش همچنین رژیم صهیونیستی دو بار اطراف دهستان "عیتا الشعب" در بخش میانی در جنوب لبنان را بمباران کرده است.

جنبش حزب الله لبنان نیز شهادت سه تن از اعضای خود را تأیید کرد.

حزب الله همچنین اعلام کرد که ۶ موضع و پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی را هدف موشکی و راکتی قرار داده است.

این گروه مقاومت در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد موضع نظامی «العباد»، ارتش رژیم صهیونیستی را به‌صورت مستقیم هدف قرار داده است.

جنبش مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک پایگاه نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

اشغالگران ده‌ها غیرنظامی فلسطینی را به شیوه داعش اسیر کردند

شبکه الجزیره، حزب‌الله اعلام کرد که پایگاه "رامیه" را با سلاح مناسب هدف قرار دادیم.

براساس این گزارش، این پایگاه به صورت مستقیم هدف قرار گرفت و در جریان آن شماری کشته و زخمی شدند که البته به تعداد آنها اشاره نشده است.

از سوی دیگر، خبرنگار الجزیره گزارش داد که آژیر خطر در پایگاه المالکیه اسرائیل در نزدیکی مرز با لبنان به صدا درآمده است.

براساس این گزارش همچنین رژیم صهیونیستی دو بار اطراف دهستان "عیتا الشعب" در بخش میانی در جنوب لبنان را بمباران کرده است.

کدخبر: 953310 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟