افزایش کرایه مترو و BRT  کمتر از نرخ تورم خواهد بود

به گزارش رکنا، در مورد نحوه بررسی لوایح تعیین نرخ و بهای کرایه وسایل حمل و نقل عمومی از طراحی دو سناریو برای افزایش قیمت نرخ کرایه‌های تاکسی خبر داد و گفت: می‌توان به مانند هر سنوات گذشته، نرخ کرایه وسایل حمل و نقل عمومی را به یک نسبت با توجه به نرخ تورم اعلامی از سوی مراکز رسمی افزایش داد.

وی ادامه داد: در سناریوی دوم که مدنظر ما در کمیسیون است، نرخ کرایه‌ها را می‌توان با توجه به مشکلات موجود و در راستای کمک به شهروندان در نظر داریم و برای وسایل حمل و نقل عمومی همچون مترو و اتوبوس‌های «بی آرتی» که متعلق به شهرداری تهران است حداقل ترین نرخ ممکن برای افزایش نرخ کرایه را در تعیین کرده و آن را بپذیریم.

وی با بیان اینکه نرخ حداقلی افزایش کرایه مترو و BRT در حالی است که حتی از نرخ تورم اعلام شده نیز کمتر خواهد بود، ادامه داد: شورای شهر می‌تواند تا نرخ رسمی تورم اعلامی نسبت به افرایش نرخ کرایه‌ها اقدام کند؛ اما در مورد وسایل حمل و نقل عمومی متعلق به شهرداری تهران افزایش نرخ کرایه برای سال جدید در حداقلی ترین عدد ممکن خواهد بود اما در مورد بخش خصوصی باید اعتدال را رعایت کرد.

تشکری هاشمی تأکید کرد: باید در مورد وسایل نقلیه متعلق به بخش خصوصی همچون تاکسی یا اتوبوس‌های متعلق به بخش خصوصی تصمیم عادلانه گرفته شود، به‌گونه‌ای که هم برای مردم هزینه‌ها قابل تحمل باشد و هم بخش خصوصی زیان نکند که دچار بی میلی برای ارائه خدمات نشوند و در راستای حمایت از صاحبان این مشاغل شاهد رشد معقول نرخ کرایه خواهیم بود.

وی ضمن انتقاد از دیرکرد ارائه لایحه نرخ کرایه های اتوبوس، مترو و تاکسی از سوی شهرداری تهران به شورای شهر، گفت: عملاً شهرداری تهران با دیرکرد در تحویل لوایح، نباید زمان بررسی دقیق شورای شهر را بسوزاند؛ البته حتی اگر دیر برسد هم تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا در بررسی دقیق نرخ کرایه‌ها خللی ایجاد نشود.

به گزارش ایسنا، در سال جاری نیز با مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه مترو ۲۵ درصد، نرخ کرایه اتوبوس حدود ۴۰ درصد و نرخ کرایه تاکسی نیز به صورت میانگین ۴۵ درصد تصویب شد.

 

کدخبر: 973669 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟