تشکیل جلسه شورایعالی کار /فاصله دستمزد کارگری با خط فقر مهمترین چالش دولت در این دوره است

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، آیت اسدی عضو  کارگری شورایعالی کار به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: شورایعالی کارتا کنون هیچ جلسه تخصصی برای تعیین دستمزد ۱۴۰۳ نداشته اشت. جلسه  امروز با دستوراصلاح یک آیین‌نامه و گزارش کمیته مزد در رابطه با مزد منطقه‌ای برگزار خواهد شد.

اسدی درباره مزد منطقه‌ای ادامه داد: در جلسات گذشته فقط یک بار بر سر مزد منطقه‌ای بحث شد که بدون نتیجه ماند و موضوع به کمیته دستمزد محول شد.

او تأکید کرد: البته موضوع مزد منطقه‌ای باید به صورت تخصصی بررسی و مطالعه شود و این طور نیست که بدون مطالعه بشود در موردش تصمیم گرفت و بعد منتظر آسیب‌هایش بمانیم.این تصمیم هم در صورت توجه نکردن به نظر کارشناسان می تواند بحران زا باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر جامعه کارگری با دستمزدی که چند برابر کمتر از تورم و حداقل سبد معیشتی اعلام شده است مهمترین اقدام شورایعالی کار است.ایجاد تورم در جامعه بیشتر از همه منجر به فقیر شدن روزمره کارگران می شود.

عضو کارگری شورایعالی کار گفت: فاصله دستمزد جامعه کارگری با خط فقر مهمترین چالش دولت در این دوره است. تورم در سالی که گذشت بیشترین صدمه را به بدنه قشر متوسط وارد کرده است.

وی افزود: واقعیت جامعه کارگری در کف خیابان‌ها قابل رؤیت است و مسئولین نمی‌توانند رنج و سختی که به آن‌ها می‌رود را کتمان کنند. این قشر موتور محرک اقتصاد کشور محسوب می‌گردند و دارند زیر چرخ‌های اقتصاد له می‌شوند و اگر زودتر به داد آن‌ها نرسیم و نیازهای‌یشان را تأمین نکنیم موجی از نارضایتی و کوچ‌های شغلی شکل خواهد گرفت و لطمات زیادی  به بدنه صنعت وارد خواهد کرد.


 

کدخبر: 973375 ویرایش خبر
لینک کپی شد
منیره چگینی دبیر گروه: آزاده مختاری
آیا این خبر مفید بود؟