رشد ۶۵ درصدی پذیرش دانش آموزان تحت حمایت کمیته امداد در دانشگاه های دولتی

به گزارش رکنا، حجت‌الاسلام علی جعفری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد با اعلام این خبر افزود: در کنکور سراسری سال جاری ۱۰ هزار و ۱۴۳ نفر از جامعه هدف کمیته امداد در دانشگاه‌های دولتی پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه این رقم سال گذشته ۶۶۲۷ نفر بود، ادامه داد: پذیرش دانش آموزان کنکوری تحت حمایت در دانشگاه‌های دولتی، امسال ۶۵ درصد رشد داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین ۹۲۱ نفر از دانش‌آموزان تحت حمایت در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند که این رقم نیز نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد از پذیرش ۲۵۴۳ نفر در دانشگا‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و تاکید کرد: ۷۳ نفر در رشته دکتری عمومی پزشکی و ۴ نفر در دکتری داروسازی پذیرفته شده‌اند که این اعداد نیز به ترتیب ۹۲ و ۱۰۰ درصد رشد داشته است.

جعفری خاطرنشان کرد: در رشته پرستاری ۹۷ نفر، در رشته مهندسی مکانیک ۱۰۰ نفر، مهندسی برق ۱۳۵ نفر و در رشته مهندسی عمران ۱۱۰ دانش‌آموز تحت حمایت، وارد دانشگاه شده‌اند.

وی اظهار کرد: در رشته حقوق۹۰ نفر، در رشته اقتصاد ۹۰ نفر و در رشته علوم قضایی نیز ۲ نفر از جامعه هدف کمیته امداد موفق به ورود به دانشگاه‌های معتبر شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، معاون امور فرهنگی کمیته امداد با بیان اینکه ۴ درصد از شرکت‌کنندگان در کنکور سراسری سال جاری از فرزندان مددجویان کمیته امداد بوده‌اند، تصریح کرد: حدود ۷ درصد پذیرفته‌شدگان کنکور از مددجویان بوده‌اند که نشان‌دهنده موفقیت برنامه‌های کمیته امداد در تحقق عدالت آموزشی و ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان تحت حمایت است.

کدخبر: 952954 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟