هزینه‌های درمانی بیماران اتیسم در قالب پوشش بیمه‌ای انجام می‌شود

به گزارش رکنا، میرهاشم موسوی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات بیمه‌شدگان دارای اتیسم به میزبانی سازمان بیمه سلامت، رسیدگی و رفع مشکلات همه بیماران خاص را از اولویت‌های این سازمان معرفی و تأکید کرد: سعی داریم در این دولت خدمات ویژه بیماران خاص را بیش از پیش توسعه بدهیم تا به معنای واقعی این بیماران و خانواده آنان همان‌طور که مقام معظم رهبری سفارش کرده‌اند، به جز رنج بیماری، دغدغه دیگری نداشته باشند.

وی اظهار داشت: بیماری اتیسم از جمله بیماری‌هایی بود که در ماه‌های گذشته در شورای عالی بیمه، تصمیمات بسیار مناسبی در مورد توسعه خدمات و پوشش هزینه‌های درمان این بیماران گرفته شد و در آن جلسه معاون اول رییس‌جمهور هم تأکید داشتند که سازمان‌های بیمه پایه برخی مشکلات باقی‌مانده این افراد را هم در مسیر استفاده از خدمات درمانی برطرف کنند.

موسوی افزود: در اجرای این مصوبه از جهت اجرایی مشکلاتی وجود داشت که با هماهنگی با سازمان بیمه سلامت، مقرر شده است در یک ماه آینده تمام ظرفیت‌های سامانه برای رفع مشکل، فراهم شود تا این افراد به‌شکل غیرحضوری از همه خدمات و پشتیبانی‌های مالی مقرر بهره‌مند شوند.

وی گفت: در این مدت یک ماه هم با هماهنگی که با صندوق بیماری‌های صعب‌العلاج در مدیرعامل سازمان بیمه سلامت انجام شد، قرار است در این یک ماه و تا زمان آماده شدن سامانه موردنیاز برای ارائه خدمات غیرحضوری به بیماران اتیسم، اسناد کاغذی هزینه خدمات پذیرش شود تا این افراد در دریافت خدمات و حمایت‌های مالی و پشتیبانی بیمه‌ای مشکلی نداشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی همچنین با اشاره به موضوع یکپارچگی سامانه‌های بیمه‌ای که در برنامه هفتم توسعه، وزارت بهداشت متولی آن شده است، افزود: در سازمان تأمین‌اجتماعی و سازمان بیمه سلامت، سازوکارهای اجرایی مربوط به هماهنگی مقررات، رویه‌ها و دسترسی‌ها را آغاز کرده‌ایم و همکاری‌ها با فراهم شدن تدریجی امکان دسترسی و استفاده از سامانه‌های هر دو سازمان برای ارائه‌دهندگان خدمات و متولیان حوزه سلامت آغاز شده و گام به گام در این مسیر پیش می‌رویم که امیدواریم یکپارچگی واحد به شکل کامل انجام خواهد شد.

وی افزود: بنای ما بر این است که همان‌طور که توسعه سامانه نسخه الکترونیک و پرونده الکترونیک، با هماهنگی حداکثری بین بیمه‌های پایه و تکمیلی و متولی سلامت که وزارت بهداشت است و نقش تنظیم‌گری را دارد، انجام شد با هماهنگی حداکثری و انسجام، یکپارچگی سامانه‌ها نیز رقم بخورد.

بیماران تا ۱۲ سال می‌توانند از خدمات بیمه پایه استفاده کنند

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در این نشست گفت: در این نشست، مقرر شد تا زمان اتصال سازمان تأمین‌اجتماعی به سامانه برخط، اسناد کاغذی هزینه درمان بیماران اتیسم پذیرفته شود و حداکثر زمان اتصال سامانه‌ها نیز یک ماه درنظر گرفته شد. حرکت خیلی خوبی آغاز شده تا مشکلات این افراد در تأمین مالی در مراکز درمانی برطرف شود.

محمدمهدی ناصحی افزود: در سازمان بیمه سلامت با مصوبه شورای عالی بیمه و دستور وزیر بهداشت و درمان، بسته‌های توان‌بخشی که پیشتر کودکان تا ۷ سال را پوشش می‌داد اکنون تا ۱۲ سال را هم شامل می‌شود و بیماران تا ۱۲ سال هم می توانند از خدمات بیمه پایه استفاده کنند.

ناصحی درباره یکپارچه‌سازی سامانه‌های بیمه‌های پایه گفت: زیرساخت‌های موردنیاز برای اتصال سامانه‌ها آماده شده است. در صندوق بیماران صعب‌العلاج، به ویژه قدم اول که بحث دارو بوده انجام شده و این اتصال صورت گرفته است و اکنون بیمه تأمین‌اجتماعی هزینه‌های بیمه پایه را پرداخت می‌کند و صندوق بیمه سلامت بخش دوم هزینه‌ها را که هزینه‌های خاص بیماران صعب‌العلاج است پرداخت می‌کند. همکاری دوجانبه وجود دارد و بستر نسخه الکترونیک هم فراهم است.

ایرنا

 

کدخبر: 951563 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟