کوهنوردان بخوانند ؛ آخر هفته به هنگام صعود تجهیزات کافی به همراه داشته باشید

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با بیان اینکه استقرار جوی پایدار در اکثر مناطق کوهستانی کشور و وزش باد و گاهی وزش شدید مهمترین پدیده جوی در مناطق مرتفع کوهستانی کشور است، اظهارکرد:‌ امروز (۹ آذرماه) بارش پراکنده در ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و فردا (۱۰ آذرماه) در دامنه‌های شمالی البرز افزایش ابر و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی ارتفاعات شمال تهران گفت: پنجشنبه تا ظهر جمعه در این منطقه آسمان صاف تا نیمه ابری، گاهی وزش باد و از بعدازظهر جمعه افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تاکید کرد: با توجه به بارش برف طی هفته گذشته در بیشتر قله‌های مرتفع کشور، با پایش شرایط برف روی زمین از تردد در مسیرهای مستعد ریزش و وقوع بهمن اجتناب و مسیرهای صعود زمستانه به جای مسیرهای تابستانه برای پیمایش انتخاب شود.

ضیاییان در پایان گفت: با توجه به افت دمای شبانه در بیشتر مناطق کوهستانی کشور، تجهیزات گرمایشی و پوشاک مناسب برای شب مانی درنظرگرفته شود. با توجه به سرمایش شبانه و وقوع مه تابشی در ساعات اولیه صبح در برخی مناطق کوهستانی که با کاهش دید همراه است، تا حد امکان تا تابش خورشید و کاهش غلطت مه از پیمایش و صعود اجتناب شود.

کدخبر: 950865 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟