آموزش و پرورش تهران برای احداث مدرسه در غزه اعلام آمادگی کرد

به گزارش ایسنا، علیرضا کریمیان در مراسم رونمایی از طرح ابتکاری وزارت آموزش و پرورش با عنوان «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره خواهیم ساخت»، اظهار کرد: تجربه ساخت مدرسه توسط خیرین تجربه بسیار موفقی است که در سه دهه اخیر شاهد آن هستیم.

وی ادامه داد: در راستای وظایف و تکالیفی که در سند تحول بنیادین درباره تربیت دانش‌آموزان با صفت‌های مختلف از جمله نوع دوستی و فعالیت در زمینه کار خیر بر عهده وزارت آموزش و پرورش گذاشته شده است، باید گفت یکی از این موضوعاتی که می‌تواند در این زمینه مفید باشد، موضوع مدرسه‌سازی باشد.

کریمیان با بیان اینکه در هیمن راستا اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اقدام به ایجاد باشگاه دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز کرد، افزود: از آنجا که ایجاد این باشگاه با موضوعات اخیر فلسطین همزمان شد، باشگاه دانش‌آموزان خیر مدرسه‌ساز بر این شد تا بازسازی یکی از مدارس غزه را در اولیت اقدامات عملی خود قرار دهد تا زمینه حضور دانش‌آموزان غزه را در کلاس درس فراهم کنیم. امیدواریم این امر را به پویشی ملی در سراسر کشور تبدیل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با اظهار امیدواری نسبت به اینکه با مشارکت همه دانش‌آموزان و معلمان خیر تعداد بیشتری مدرسه در غزه احداث شود، ادامه داد: عنوان این پویش «در کنارت مدرسه‌ات را دوباره خواهیم ساخت» است. این آمادگی را داریم که احداث اولین مدرسه را با همکاری و هماهنگی وزارت خارجه و هلال احمر ایران و... در اولین فرصت شروع کنیم و در کمترین زمان ممکن مدرسه را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم. این امر را از طریق امکانات رسانه‌ای و اطلاع رسانی آموزش و پرورش به استحضار دانش‌آموزان و فرهنگیان خواهیم رساند.

وی گفت: در مرحله اول امیدواریم از ظرفیت جامعه خیرین مدرسه‌ساز برای احداث مدرسه در غزه استفاده کنیم و در ادامه این کار را با استفاده از ظرفیت هلال احمر و وزارت خارجه پیش می‌بریم و این کمک‌ها را به دست مردم غزه خواهیم رساند.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این برنامه آیت‌الله عباسعلی اختری مشاور رییس جمهور و رییس کمیته فلسطین با بیان اینکه مقاومت مردم فلسطین تاریخی است و در هیچ جای تاریخ نمونه ندارد، رژیم کودک‌کش صهیونیستی از هیچ جنایتی در غزه فروگذار نبود و تمام دنیا به چشم دیدند.

وی ادامه داد: اما این مردم سرخم نکردند و ایمان داشتند که پیروز خواهند بود و ایستادگی کردند.

به گفته رییس کمیته فلسطین، مردم و ملت ایران در کنار ملت فلسطین ایستاده و هیچوقت آنان را تنها نخواهد گذاشت.

آیت الله اختری افزود: آزادی اسرای فیلیپینی و تایلندی نتیجه دیپلماسی قوی جمهوری اسلامی بود. همچنین نشست شورای همکاری خلیج فارس در جنگ غزه نشان از عملکرد قوی و مثبت جمهوری اسلامی داشت. مشارکت خیرین ایران برای ساخت مدارس برای کودکان غزه گامی بزرگ است که امیدواریم در سریع‌ترین زمان انجام شود.

وی کمک‌های نقدی را بهترین شیوه برای مردم فلسطین عنوان کرد و افزود: راه برای ارسال کمک‌های غیرنقدی دشوار است و به همین دلیل کمک‌های نقدی بهترین شیوه خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در بخش دیگر این مراسم حجت الاسلام والمسلمین میثم امرودی مشاور وزیر امور خارجه در امور فرهنگی اظهار کرد: طوفان الاقصی یک دفاع کامل برای مردم فلسطین و آتش بس، شکست کامل برای رژیم صهیونیستی بود.

 وی ادامه داد: طوفان الاقصی یک شکست اطلاعاتی و فروریزی دیوار پوشالی اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بود و آتش‌بس، شکستی دوم بود. سالها تبلیغات برای شکست‌ناپذیری رژیم کودک‌کش تنها در برنامه‌ریزی یک و نیم ماهه فرو ریخت و بی‌اثر شد. رژیم صهیونیستی با وجود ابزارها و غول‌های رسانه‌ای به دنبال مظلومیت نمایی بود که در فضاحتی که در غزه به بار آورد تمام اقداماتش بی اثر شد.

حجت الاسلام والمسلمین امرودی عنوان کرد: امروز تمام منطقه و دنیا رژیم صهیونیستی را غده‌ای سرطانی برای جهان و آن را معظل بزرگ منطقه و جهان می‌دانند. یکی از اتفاقات باورنکردنی در کشور ما، سیل استقبال مردم ایران برای مبارزه در غزه است که بارها به مجموعه وزارت خارجه مراجعه و خواهان اعزام به غزه هستند.

مشاور وزیر خارجه در امور فرهنگی تاکید کرد: اینکه قهرمانان ملی ما جنگیدن در غزه را قهرمانی می‌دانند و تماشاچیان ما به جای تماشای مسابقات، حضور در غزه را وظیفه می‌دانند، یک امری درونی و مردم ساز است. امروز مردم احساس می کنند باید در فلسطین باشند و ساخت و نوسازی مدارس گوشه‌ای از همین نگاه اعتقادی ملت ایران دارد که آموزش و پرورش پیش قدم آن شده است.

 

کدخبر: 950226 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟