پوشش ۹۰ درصدی خدمات توانبخشی کودکان اوتیسم با کمک خیران

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، سینا توکلی، با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری بیش از ۵۵۰ کودک زیر هفت سال طیف اوتیسم در تهران و ۵ استان کشور از خدمات جامع توانبخشی انجمن اتیسم ایران برخوردار شدند، گفت: انجمن اتیسم ایران در طرح "پنجره" با حمایت خیرین محترم خدمات جامع توانبخشی (شامل گفتاردرمانی، رفتاردرمانی، کار درمانی، بازی درمانی و مداخلات شناختی)، ویزیت فوق تخصصی روانپزشکی کودک و نوجوان و همچنین خدمات روانپزشکی بزرگسال، روان درمانی و آموزش‌های فرزندپروری کودکان زیر هفت سال برای والدین را تنها با پرداخت ۱۰ درصد از تعرفه مصوب با حمایت خیرین در تهران و بیش از پنج استان کشور ارائه کرد.

به گفته وی، در سال ۱۴۰۲ خانه‌های امید اتیسم در شرق، غرب و جنوب تهران و استان‌های لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی و کرمان با حمایت انجمن اتیسم ایران افتتاح شدند و به صورت حضوری به کودکان زیر هفت سال طیف اتیسم خدمات جامع را ارائه کردند.

وی افزود: در این برنامه تیم متخصصین انجمن اتیسم ایران با سفر به استان‌های کشور، کودکان زیر هفت سال با اولویت مددکاری را شناسایی و ارزیابی جامع توانبخشی می‌کنند و بعد از ارزیابی بسته مسیر امید (بسته جامع خدمات) به خانواده ارائه شده و مسیر توانبخشی برایشان ترسیم می‌شود و خانواده‌ها به صورت حضوری در کلینیک‌های خانه امیدهای استان‌های کشور این خدمات را زیر نظر درمانگران مجرب تجربه خواهند کرد.

توکلی تاکید کرد: همچنین تیم متخصصین انجمن اتیسم ایران به صورت دوره‌ای (دوره‌های ۳ ماهه) به این استان‌ها سفر کرده و ارزیابی دوره‌ای را در مورد این کودکان انجام می‌دهند و میزان پیشرفت کودک را بررسی می‌کنند. همچنین برنامه‌های درمان و توانبخشی آنها به روز می‌شود و همانطور که گفته شد ۹۰ درصد خدمات توسط خیرین اتسیم ایران پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، در این مسیر خانواده‌هایی که با چالش‌های درمان مواجه هستند ارزیابی مددکاری می‌شوند و حمایت‌های مددکاری از جنس دارو و درمان (غیر توانبخشی) به آنها ارائه می‌شود.  

وی در خاتمه تاکید کرد: انجمن اتیسم ایران به این امید است که به زودی با حمایت خیرین عزیز این فعالیت را در سایر استان‌های کشور عملی کرده و خدمت‌رسان جامعه اتیسم باشد.

کدخبر: 948834 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟