آموزش و پرورش: شهریه های خارج از عرف تا پایان سال تحصیلی به خانواده ها بازگردانده شود

به گزارش رکنا به نقل از ایرنا، معمولا شهریه مدارس غیردولتی پیش از زمان ثبت‌نام‌ها به صورت الگو و براساس شرایط و شاخص‌های سازمان مدارس غیردولتی محاسبه و به مدارس اعلام می‌شود و مدارس نباید بیش از مبلغ تعیین شده، هزینه‌ای از خانواده‌ها دریافت کنند اما در این میان برخی از مدارس شهریه‌هایی خارج از عرف را به والدین اعلام کرده‌اند که این میزان گلایه و انتقادات خانواده‌ها را ایجاد کرده است.

در این راستا، احمد محمودزاده درباره چگونگی بازگرداندن شهریه‌های خارج از عرف در مدارس غیردولتی به والدین، اظهار داشت: در زمینه تخلف شهریه‌ای اولین اقدام این است که شهریه به خانواده‌ها برگردد؛ اگر مدارس این‌ اقدام را انجام ندهند و این روند دریافت شهریه خارج از عرف ادامه داشته باشد، مجبور به تعطیلی مدرسه می‌شویم که البته این کار را انجام دادیم و دو مدرسه در چند وقت اخیر تعطیل شد.

وی افزود: یک مجموعه حدود 40 مدرسه‌ای هم در کشور وجود دارد که قول داده‌اند که شهریه را بازگردانند و به آنها هم اعلام کردیم که اگر مبلغ به خانواده‌ها بازنگردد، مدرسه به سمت تعطیلی می‌رود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس تا پایان سال تحصیلی باید شهریه خارج از عرف را به خانواده‌ها برگردانند، در این راستا مبالغ متفاوت است به‌طور مثال شهریه در مدرسه‌ای باید ۳۷ میلیون باشد اما مدرسه ۵۵ میلیون اعلام کرده بود که باید برگردانده شود.

محمودزاده درباره چگونگی بازگشت این مبلغ به خانواده‌ها، عنوان کرد: این موضوع هم متناسب با نظر اولیا باید به توافق برسند البته شهریه را والدین یکجا پرداخت نمی‌کنند و روند پرداخت شهریه تا آخر سال تحصیلی ادامه دارد، در بیشتر مدارس شهریه‌های خارج از عرف گفته شده و منتظر هستند تا خانواده‌ها پرداخت کامل را داشته باشند بنابراین می‌توان در این خصوص با خانواده‌ها توافق کنند.

کدخبر: 945935 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟