بهمن امسال هواشناسی ایران میزبان هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم است

به گزارش رکنا، بهزاد لایقی با بیان مطلب بالا اظهارکرد: ۹ و ۱۰ بهمن ماه امسال سازمان هواشناسی کشور میزبان هفتمین کنفرانس بین المللی تغییر اقلیم است که با مشارکت سازمان جهانی هواشناسی و هیئت بین دولتی تغییر اقلیم در تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این کنفرانس دارای مصوبه هئیت وزیران است و به صورت دوره‌ای هر چهار سال یک بار در کشور برگزار می شود.

سرپرست معاونت توسعه پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: سازمان هواشناسی مرجع ملی تغییر اقلیم در کشور است و کارشناسان سازمان در تهیه و تدوین گزارش‌های بین‌المللی این حوزه به‌ویژه گزارش‌های سازمان جهانی هواشناسی مشارکت دارند.

لایقی افزود: این کنفرانس در بالاترین سطح برگزار می‌شود و سازمان هواشناسی کشور با همکاری برخی سازمان‌ها، دستگاه‌ها و نهادهای علمی ملی و بین‌المللی این رویداد را برگزار می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: پژوهشگران می‌توانند در محورهای «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و « توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

سرپرست معاونت توسعه پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی سازمان هواشناسی کشور اضافه کرد: سایت کنفرانس از هفته گذشته به آدرس www.iccc۷.ir در دسترس قرار گرفته است و علاقه مندان می‌توانند به وسیله آن مقالات خود را بر اساس تقویم زمانی تعیین شده ارسال کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس آخرین برنامه‌ریزی انجام شده این کنفرانس در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، لایقی در پایان گفت: از مهمترین محورهای کنفرانس می‌توان به «پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های اقلیمی، سیلاب و سایر مخاطرات وضع هوا و اقلیم»، «تغییر اقلیم و پیامدهای آن» و « توسعه پایدار؛ توان اقلیمی، سازگاری، تاب‌آوری و کاهش آثار زیانبار» اشاره کرد.

 

کدخبر: 945175 ویرایش خبر
لینک کپی شد
نور آذر
آیا این خبر مفید بود؟