تسریع بررسی مصوبات حوزه فرهنگی و اجتماعی شورا در فرمانداری تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نرگس معدنی‌پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نودمین جلسه این شورا پس از استماع سخنان فرماندار تهران مبنی بر ارائه توضیحاتی پیرامون موضوعات مرتبط با شهر تهران گفت: با وجود همراهی و تعامل خوبی که فرمانداری تهران با شورای اسلامی شهر تهران دارد درخواستی را با هدف تعامل بیشتر بیان می کنم.

وی گفت: حوزه فرهنگی و اجتماعی، حوزه‌ای کاملاً تخصصی است. لذا ارائه طرح‌ها و لوایح در این حوزه نیازمند کار کارشناسی بسیار عمیق است.

معدنی پور بیان کرد: با توجه به تغییرات سریع فرهنگی و اجتماعی در جامعه مشخصاً باید بررسی‌ها، پژوهش‌ها و مطالعات در این حوزه به روز باشد؛ یعنی کار کارشناسی باید توسط کارشناسان متخصص صورت پذیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باتوجه به اینکه در این دوره از شورای اسلامی شهر تهران تعداد زیادی از اعضا، از مسئولان اجرایی حوزه مدیریت شهری در ادوار گذشته بوده و مشرف به امور هستند؛ لذا نگاه کارشناسی و تخصصی در طرح ها و لوایح در شورا بسیار دقیق است و تقاضا دارم بررسی طرح ها و لوایح فرهنگی و اجتماعی در فرمانداری تسریع شود تا طرح‌ها و لوایح در این حوزه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد و شهروندان، ثمرات آن را مشاهده نمایند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: گاهی اوقات رفت و برگشت طرح‌ها و لوایح در حوزه فرهنگی و اجتماعی بین فرمانداری و شورا زمان اجرایی شدن آن ها را طولانی می کند.

وی با تشکر از معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری تهران و اهتمام جدی‌شان در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری روز تهران و هفته فرهنگی تهران، خاطرنشان کرد: ما در شورای شهر وظیفه خود می‌دانیم تا مأموریت همه دستگاه‌های اجرایی را در طرح‌ها و لوایح پیشنهادی مد نظر قرار دهیم. در حقیقت در شورای اسلامی شهر تهران میان دستگاه‌های اجرایی تفاوتی وجود ندارد.

 

کدخبر: 944131 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟