لزوم توجه به استاندارد نان/ پیگیری بیمه بانوان فعال در صنعت نان

انسیه خزعلی شامگاه 14 مهرماه در اختتامیه جشنواره ملی نان در کرمان اظهار کرد: یکی از کارگروه‌های مهم این رویداد، کارگروه سفره و تغذیه خانواده است و یکی از محورهای مهم تغذیه در قوت غالب مردم ما نیز مسئله نان، کیفیت نان، چگونگی استفاده و پخت نان است.

وی افزود: پشتیبانی از نانوایان صنعتی، محلی، خانگی و ... باید مورد توجه دولت قرار گیرد و باید فرهنگسازی و پشتیبانی‌های لازم برای سلامت و ترویج فرهنگ تغذیه سالم داشته باشیم.

خزعلی ادامه داد: امیدواریم در یک سال پیش رو برنامه‌های آموزشی، مهارتی، کارگاهی، رویدادهای مختلف، فروشگاهی و نمایشگاهی در راستای تغذیه سالم در جنبه‌های مختلف سفره خانواده سوق یابد. 

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: کرمان پیشقدم بوده و اولین رویداد نان که مهمترین غذا در سفره ایرانی است را برگزار کرده و لازم است فرهنگ نان کامل و سالم گسترش یابد.

او یادآوری کرد: بسیاری از بیماری‌ها به دلیل تغذیه نادرست است؛ لذا توجه به سلامت غذایی و چگونگی تغذیه الزامی است و خانم‌ها برای ایجاد این فرهنگ در محوریت قرار دارند.

خزعلی بیان کرد: برای فرهنگسازی تغذیه سالم باید همراهانی از کودکان و نوجوانان داشته باشیم تا بچه‌ها از کودکی به دنبال غذای سالم باشند و از خوراکی‌هایی که می‌تواند به سلامت آنان آسیب برساند پرهیز کنند.

او تصریح کرد: مهمترین کار برای ما در جامعه، فرهنگسازی برای خانواده است که از تغذیه شروع کردیم و در رویدادهای ۹ گانه‌ای به مسئله فرهنگ ناملموس خواهیم پرداخت. همچنین به نقش رسانه در خانواده و مسائلی مانند مد و لباس، بازی، محیط زیست، تربیت، مهارت در خانواده و ... پرداخته خواهد شد که برای تحقق آن به همکاری همه نیاز داریم تا بتوانیم در مدت مطلوب و مناسب، خانواده را به استاندارد لازم برسانیم.

معاون رئیس جمهور با تاکید برآنکه مطالبات مرتبط به صنعت نان را پیگیری می‌کنیم، گفت: بیمه خانم‌هایی که در صنعت نان فعال هستند را پیگیری می‌کنیم زیرا برخی بانوان معیشت خود را از طریق نانوایی تامین می‌کنند. همچنین نانوایی های صنعتی و محلی باید مورد حمایت قرار گیرند که البته این حمایت‌ها براساس شرایط آنها و التزامشان به سلامت نان خواهد بود.

او ادامه داد: استاندارد نان باید مورد توجه قرار گیرد و به سمت نان کامل پیش برویم و مقدمه‌ای باشد برای سایر مواد غذایی که باید مورد توجه قرار گیرد. سازمان استاندارد نیز باید با دقت بیشتری برای جامعه برنامه‌ریزی کند.

خزعلی بیان کرد: پشتیبانی ویژه از بانوان خواهیم داشت. خانم‌هایی که به عنوان یک شغل خانگی به نانوایی و به پخت نان نگاه می‌کنند باید از نظر تسهیلاتی و دادن سهیمه و آموزش مورد حمایت قرار گیرند و بانوانی که نانوایی اداره می‌کنند نیز از طرف معاونت زنان پشتیبانی خواهند شد.

منبع: ایسنا

کدخبر: 934623 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟