اعلام مشارکت کمیسیون ملی یونسکو ایران در جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی

به گزارش رکنا، ثمانه یزدانی، معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو ایران در نامه‌ای به علیرضا تابش، دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی ، ضمن قدردانی از برگزاری دومین دوره این جشنواره، همراهی و حمایت معنوی کمیسیون ملی یونسکو را از این رویداد اعلام کرد.

در نامه معاون بین‌الملل کمیسیون ملی یونسکو ایران آمده‌ است: کمیسیون ملی یونسکو به عنوان سازمانی که کارکرد اصلی آن پیشبرد همکاری‌های فرهنگی میان کشورها از طریق شناختن و شناساندن عناصر فرهنگی مشترک است؛ از سویی متناسب با نیازهای بومی اهداف و برنامه‌های یونسکو را در سطح ملی معرفی می‌کند و از سویی دیگر وظیفه تبیین برنامه‌ها و دستاوردهای کشور در سطح بین‌الملل را بر عهده دارد.

در ادامه این نامه آمده است: حوزه تمدنی ایران به عنوان یکی از برجسته‌ترین پهنه‌های فرهنگی جهان، همواره از ظرفیتی کم نظیر به منظور گسترش همکاری‌های بین فرهنگی برخوردار است.

در پایان نامه مذکور می‌خوانیم: بی‌شک کمیسیون ملی یونسکو – ایران از آثار فاخر تولیدی به منظور معرفی دستاوردهای فرهنگی ایران در نظام بین‌الملل بهره می‌گیرد و نقش مؤثری در تقویت دیپلماسی فرهنگی کشور ایفا می‌نماید.

بر پایه‌ این خبر، دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی توسط معاونت میراث‌ فرهنگی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با مشارکت و میزبانی استانداری قزوین، آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود.

مهلت ارسال آثار که تا پیش از این ۳۰ شهریور ماه اعلام شده بود، تا تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند در بخش‌های «رادیویی و تلویزیونی»، «سینمایی»، «هنرهای رایانه‌ای ترکیبی»، «هنرهای نمایشی» و همچنین «کتاب و پایان نامه»، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره واقع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران ارسال کنند.

 

کدخبر: 934054 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟