ارسال ۵۰۰ اثر به جشنواره میراث‌

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، چهارمین نشست شورای سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به ریاست علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی برگزار شد.

علی دارابی در این نشست به ارائه نکاتی درباره برنامه‌ریزی و نحوه برگزاری بخش‌های مختلف جشنواره پرداخت و به اعلام آمادگی رئیس صداوسیما و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش آثار جشنواره و همکاری همه‌جانبه با این رویداد میراث‌فرهنگی اشاره و از همراهی آنان قدردانی کرد.

وی همچنین به ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای تاریخی اشاره کرد و افزود: ما در زمانی موفق به ثبت این ۵۴ کاروانسرا شدیم که یونسکو در نظر داشت شهر جهانی ونیز را از ثبت جهانی بیرون بیاورد و در فهرست آثار در معرض خطر قرار دهد.

علیرضا تابش دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ اثر از هنرمندان و پژوهشگران به دبیرخانه جشنواره رسیده است گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این رویداد ملی، تا ۱۵ مهرماه برای ارسال آثارشان مهلت دارند.

در بخشی از این نشست، شهرام گیل‌آبادی، کارگردان تئاتر و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی پیشنهاد کرد: از ظرفیت جشنواره برای معرفی کاروانسراهای تاریخی ثبت جهانی استفاده شود و کاروانسرای سعدالسلطنه می‌تواند محور این موضوع قرار گیرد و ۲۳ استان دیگر نیز با این رویداد همراه شوند.

همچنین احمدرضا درویش، کارگردان سینما و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره با اشاره به اهمیت ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی گفت: توضیح موجودیت چنین رخدادی در حاشیه جشنواره حائز اهمیت است.

تخصیص جایزه ویژه قزوین برای عکاسی از سعدالسلطنه، اجرای بخش‌هایی از جشنواره در برخی بناهای تاریخی و آب‌انبارهای قزوین، برنامه‌ریزی برای شب موسیقی فولکلور و لالایی قزوین از دیگر نکاتی بود که توسط دیگر اعضای شورا در این جلسه مطرح شد.

قزوین در گذشته ۳۰۰ آب‌انبار داشته است که برخی از آن‌ها باقی مانده و در فهرست میراث ملی ثبت شده‌اند. دومین جشنواره سراسری چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، آذرماه امسال به میزبانی شهر قزوین برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از فراخوان جشنواره و ثبت نام و ارسال اثر می‌توانند به تارنمای https://ch-festival.mcth.ir/ مراجعه کنند.

کدخبر: 932714 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟