سوابق تحصیلی باعث راهیابی دانش‌آموزان مناطق محروم به دانشگاه های مطرح شد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی در مراسم جشن عاطفه‌ها که در دبیرستان دخترانه شهید عاصمی تهران برگزار شد، اظهار کرد: این عدالت آموزشی است که محور مرکزی همه برنامه ریزی‌های ما در آموزش و پرورش و در همه ساحت‌ها است.
 
وی تصریح کرد: سال گذشته تعداد دانش آموزان وابسته به کمیته امداد که به سمپاد راه یافتند جهش بزرگی داشت. امسال هم خواهیم دید چه جهشی در پذیرفته شدگان آزمون سراسری در مناطق محروم به دلیل مصوبه ضریب تاثیر قطعی سوابق تحصیلی خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش افزود: دولت سیزدهم علیرغم همه فضاسازی رسانه ای، همه همت خود را برای رفع کاستی ها گذاشته است.

صحرایی درباره اقدامات این وزارتخانه در مناطق محروم گفت: در دو سال گذشته بالغ بر ۵۰ هزار کلاس درس را در مناطق محروم به نام  و یاد شهید عجمیان شاداب سازی کردیم. در مجموع دو سال این دولت، بیش از ۳.۵ میلیون متر مربع فضای آموزشی در مناطق محروم، روستایی و عشایری و مرزی ساختیم.
 
وی با بیان اینکه بازگرداندن بازماندگان از تحصیل به مدرسه ها از افتخارات این دولت است، ادامه داد: در یک سال گذشته بالغ بر ۲۰۰۰ مدرسه شامل بیش از ۹۴۰۰ کلاس درس در سراسر کشور با جهت گیری رفع محرومیت در مناطق محروم ساخته شد. یکی از دغدغه های ما مدارس سنگی و کانکسی است. همه همت ما این است این مدارس جمع شوند. سال قبل تعداد قابل توجهی از این مدارس جمع آوری شدند. به عنوان نمونه در سیستان بلوچستان بیش از ۱۰۰ مدرسه کانکسی جمع آوری شد.
 
صحرایی با بیان اینکه آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰۰ مدرسه را با همکاری بنیاد برکت بازسازی کرده است، اظهارکرد: یکی از افتخارات ما این است که هزینه تحصیل در مدارس سمپاد را برای دانش آموزان چهار دهک اول مناطق محروم که در مدارس سمپاد قبول می‌شوند، رایگان کردیم. ما به اینکه دولت محرومان باشیم، افتخار می‌کنیم و این را افتخار بزرگی برای خود می‌دانیم.  
 
وزیر آموزش و پرورش دریاره برگزاری جشن عاطفه‌ها توضیح داد: این مراسم را از این جهت گرامی می‌داریم که الگو سازی در سراسر کشور کرده است. وقتی جشن عاطفه‌ ها در ایران شکل گرفت کشورهای زیادی از این امر الگو گرفتند. مراکز نیکوکاری که به همت سازمان دانش آموزی کشور در مدرسه‌ها به راه می‌افتد نیز پیوند مهر و محبت دانش آموزان ما به همدیگر را نشان می‌دهد.  

کدخبر: 931763 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟