نماینده (undp) در اجلاس گردوغبار تهران: سالانه ۳۰۰ میلیون دلار برای مقابله با گرد و غبار به کشورها کمک می کنیم

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، نماینده برنامه عمران ملل متحد گفت: در شمال آفریقا ۱۵۰ میلیون دلار وام برای مبارزه با تغییرات اقلیمی وام داده می شود. در این منطقه برنامه عمران در خصوص تاب آوری و مقابله با گردو غبار تلاش می کند و  سالانه نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار نیز به طور کلی به کشورها کمک می کند.

وی افزود: یکی از راه حل های ما برای مبارزه با این شرایط حرکت کردن به سمت انرژی های سبز است که در این خصوص گرندهایی با سرمایه گذاری ها اعطا می شود.

نماینده دفتر عمران ملل متحد تصریح کرد: ما صندوقی در سوریه ایجاد کردیم و تجهیزاتی برای محیط زیست سبز انجام دادیم و در اردن هم همین کار را انجام دادیم همچنین ما یک سیستم گرند را برای تجهیزات سبز برای لبنان طراحی کردیم و همچنین با دولت عربستان سعودی نیز در این زمینه همکاری داریم تا تکنولوژی ها و فناوری های جدید را بتوانیم به دست بگیریم.

وی اضافه کرد: باید کارهای بیشتری انجام گیرد و نیازمند یک  بودجه بیشتری در این خصوص هستیم و ما باید پارادایم ها را به سرمایه گذاری فرامرزی تغییر دهیم و این پول ها می تواند در این زمینه هزینه شود 

او تاکید کرد: ردپای اکولوژیکی ما در طبیعت باید به حداقل برسد و ایجاد صندوق بین المللی در این زمینه می تواند همکاری ها را افزایش دهد.

نماینده دفتر توسعه عمران ملل متحد اظهار داشت: همانطور که به سمت کاپ ۲۸ حرکت می کنیم باید بتوانیم برنامه های تنوع زیستی و اقلیمی منطقه ای را در این منطقه شکل و گسترش دهیم.

کدخبر: 927405 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟