ارتقای شاخص های محیط زیستی در دستور کار جامعه هتلداران تهران

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران ، علیرضا رحمتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران در این نشست با اشاره به اینکه طبیعتا گردشگر برای تفریح و سرگرمی خود به آب، هوا، غذا و تفریح سالم نیاز دارد، افزود: بر همین اساس محیط زیست پاک نقش به سزایی در جذب و جلب گردشگر داشته و به همین خاطر رعایت الزامات زیست محیطی و کاهش آلاینده ها در کلانشهر تهران تاثیر مستقیمی بر جذب مسافر و گردشگر دارد. 

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه مجموعه هتل ها و مراکز اقامتی پذیرای مهمانان خارج از تهران بوده و قطعا انتقال دهنده آداب و رسوم و فرهنگ جامعه مورد هدف نیز هستند، اظهار داشت: یکی از فرهنگ های متن جامعه، فرهنگ محیط زیستی آن جامعه است و این مهم باید در کلانشهر تهران بعنوان پایتخت جمهوری اسلامی ایران مورد توجه قرار گیرد.

رحمتی تاکید کرد: انتظار می رود جامعه هتل داران ایران نسبت به ارتقای شاخص های محیط زیستی در هتل ها و مراکز اقامتی اقدام و همچنین با فرهنگ سازی محیط زیستی در این مراکز بعنوان اولین محل تبادل فرهنگ ها نسبت به معرفی محیط زیست و ارتقای فرهنگ آن در بین جامعه با محیط زیست همکاری کنند.

وی در این نشست ضمن بحث و تبادل نظر با مدیران و نحوه تعامل و ارتباط محیط زیست با جامعه هتل‌داران از تنظیم تفاهم نامه همکاری به منظور کمک به ارتقای شاخص ها و فرهنگ محیط زیستی در مجموعه هتل ها و مراکز اقامتی و گردشگری کلانشهر تهران خبر داد. 

گفتنی است در این دوره آموزشی که به میزبانی اتحادیه هتل داران ایران برگزار شد حدود 70 نفر از مدیران و کارشناسان محیط زیست هتل های تهران حضور داشتند.

این گزارش می افزاید، در این نشست ضمن تبیین اهداف هم‌اندیشی بر رویکرد تقویت تعامل و همفکری با مدیران و کارشناسان محیط زیست در بخش گردشگری به منظور حل معضلات و مشکلات محیط زیستی این بخش تاکید شد.

کدخبر: 920922 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟