پیش‌بینی حضور گسترده در اربعین امسال / گرمازدگی؛ موضوع مهم امسال

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، بهرام عین الهی ، وزیر بهداشت ظهر امروز در کنگره سلامت در اربعین بیان کرد: گرمازدگی ناشی از افزایش دما از جمله اصلی ترین ملاحظات ما در این همایش خواهد بود و سعی میکنیم در برابر گرما زدگی تدابیر مناسبی داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه امسال با مساله کرونا درگیری کمتری داریم پیش بینی می شود که حضور علاقه مندتن در این مراسم بسیار بیشتر باشد و در این راستا خدمات ما نیز باید افزایش یابد.

وزیر بهداشت بیان کرد: هفته پیش با وزیر بهداشت عراق جلساتی داشتیم و همچنین با دوستانمان در حشد الشعبی نیز هماهنگی های لازم برای ارتقاء سطح بهداشت در این مراسم انجام گرفته است.

عین اللهی تاکید کرد: پزشکان و پرستارانی که در سال پایانی تحصیل خود هستند نیز می توانند در این رماسم حضور داشته باشند و این جزء دوره عملی آنها محسوب می شود.

وی گفت: پیش بینی برای حضور ۱۵ هزار دانشجو و هیات علمی در این مراسم وجود دارد و در این راستا وام دانشجویی سه میلیونی برای دانشجویان ارایه می شود

عین اللهی افزود: سال گذشته بیمارستان شهید سلیمانی را در شلمچه مورد بهره برداری قرار دادیم که در کنترل بیماری و وضعیت سلامت و مقابله با گرمازدگی کمک شایانی به ما کرد.

وی ادامه داد: اتوبوس آمبولانس ها از جمله امکاناتی است که پیش بینی کرده ایم و در مورد گرمازدگی تاکید ما بر اتولانس ها و مراکز درمانی است و برپایی چادر می تواند گرمازدگی را تشدید کند.

عین اللهی اضافه کرد: هماهنگی های اربعین همچنین در اجلاس گروه جی ۵ که با همکاری کشورهای همسایه  انجام خواهد گرفت، پیگیری می شود و در این راستا هیچ موکب پزشکی بدون مجوز وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر فعالیت نخواهد کرد.

وزیر بهداشت بیان کرد: همکاران اورژانس ما دو هفته قبل از اربعین در این مناطق حضور پیدا خواهند کرد و در این راستا از جمله تلاشگرترین اقشار هستند که خدمات رسانی برای زایران از جمله اصلی ترین اهداف آنها است.

وی عنوان داشت: تامین کافی خون و فراورده های خونی انجام گرفته و ۱۲ بالگرد و سه فروند هواپیما خدمات رسانی بهداشتی برای زایران اربعین را انجام خواهند داد.

عین اللهی اضافه کرد: عین اللهی تعداد مناسبی کانکس در مسیر راهپیمایی تعبیه شده است که تاثیر آنها در بهبود افراد گرمازده و بیمار بسیار بیشتر از چادر خواهد بود.

او در پایان اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۷ مرداد تا ۸ شهریور تمامی دانشگاه های علوم پزشکی استان های مرزی در حالت آماده باش خواهند بود و تجربیات را ثبت میکنیم تا تجزیه و تحلیل مناسبی برای آینده داشته باشیم.

کدخبر: 915359 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟