ساخت ۵۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی در سال تحصیلی جدید

به گزارش رکنا به نقل از ایلنا، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری در مورد تصمیمات اتخاذ شده در خصوص تغذیه دانشجویان در سال تحصیلی پیش رو بیان کرد: صندوق رفاه دانشجویان در سال تحصیلی جدید هیچ نقشی در تغذیه دانشجویان نخواهد داشت و سازمان برنامه و بودجه کشور، هزینه تغذیه دانشجویی را مستقیما به حساب دانشگاه‌ها واریز خواهد کرد. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اضافه کرد: امسال دانشگاه‌ها سیاستگذار امور تغذیه خواهند بود و در خصوص کمیت و کیفیت غذاها، قیمت و… خودشان تصمیم گیری خواهند کرد. اگر دانشجویان اعلام کنند کیفیت غذا مناسب هست یا احیانا از کیفیت غذا ناراضی باشند، مسئول همه این موارد دانشگاه‌ها هستند، چرا که بودجه تغذیه دست آن‌هاست.

گنجی تاکید کرد: ما حتی روی تغذیه دانشجویان نظارت هم نداریم و در رابطه با این موضوع مسئولیتی به ما محول نشده است. دانشگاه‌ها برای تغذیه پیمانکار می‌گیرند و به این ترتیب مسئول تغذیه دانشجویی می‌شوند. فکر می‌کنم بر اساس این شرایط دانشگاه‌ها باید دایره تغذیه داشته باشند و در این بستر همه موارد مرتبط با غذا بررسی شود. 

او در ادامه پیرامون آمار تمام وام‌هایی که در این سال تحصیلی به دانشجویان اعطا شده است، توضیح داد: امسال ۴ هزار و ۴۵۰ هزار میلیارد ریال در همه مقاطع تحصیلی به دانشجویان وام دادیم. معمولا هر سال مهر ماه به عنوان بازه زمانی آغاز سال تحصیلی، بیشتر درگیر کارهای مرتبط با ترم اولی‌ها هستیم. برای سال تحصیلی جدید نیز به محض اینکه ثبت نام همه ترم اولی‌های دانشگاه‌ها تمام شود، وقتی حذف و اضافه را هم انجام دادند و آمار دانشجویان در وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان ثبت شد، زمان نام‌نویسی برای دریافت انواع وام‌های دانشجویی نیز اعلام می‌شود. 

گنجی تصریح کرد: به طور معمول هر سال ابتدای آبان ماه نام‌نویسی وام دانشجویان برای دریافت وام آغاز می‌شود. امسال تصمیم داریم به محض اینکه ثبت نام وام‌ها را انجام دادیم و پس از اینکه شناسایی واجدین شرایط صورت گرفت، وام‌ها را به حساب آن‌ها واریز کنیم. 

رئیس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه با بیان اینکه در مهرماه سال جاری، افتتاح چند خوابگاه متاهلی نیز در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: برای سال تحصیلی جدید ۵۰۰ واحد خوابگاهی متاهلی به مجموع خوابگاه‌های متاهلی موجود اضافه خواهد شد. 

گنجی خاطرنشان کرد: پیش از این هزار و ۵۰۵ واحد خوابگاهی متاهلی در دانشگاه‌های سراسر کشور وجود داشت و با اضافه شدن ۵۰۰ واحد جدید در مهرماه سال جاری، این رقم به ۲ هزار واحد خوابگاهی متاهلی در سال تحصیلی جدید می‌رسد. 

گنجی با اشاره به اینکه ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دولت سیزدهم با جدیت دنبال می‌شود و بر اساس تفاهم نامه وزارت علوم و راه و شهرسازی قرار است در مدت ۵ سال ۲۰۰ هزار واحد خوابگاه متاهلی ساخته شود، ادامه داد: در خصوص خوابگاه‌های مجردی نیز در مهرماه سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور به ظرفیت خوابگاه‌های مجردی اضافه خواهد شد.

کدخبر: 912555 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟