برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی در ۲۷ مرداد

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، ابراهیم نعیمی با تاکید بر اینکه آیین نامه برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اصلاح شده و انتخابات این سازمان در موعد مقرر یعنی ۲۷ مرداد برگزار می شود، اظهار کرد: دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی مغایرت هایی را نسبت به آیین نامه مصوب هیات وزیران درخصوص برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اعلام کرده بودند که این مغایرت ها را اصلاح کردیم.

وی توضیح داد: با توجه به اهمیت و ضرورتی که برگزاری این انتخابات دارد و بن بستی که بیش از سه سال است در برگزاری این انتخابات ایجاد شده است؛ کمیسیون تخصصی این امر در هیات دولت با اولویت و به سرعت تشکیل جلسه و اصلاحات لازم را انجام داد که در هیات دولت مصوب شد. بر اساس نامه رئیس مجلس، فرصت هفت روزه ای برای اصلاح مغایرت ها داشتیم که قبل از سپری شدن موعد مقرر دولت آیین نامه را اصلاح و مصوب کرد. بنابراین آیین نامه برگزاری انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بر جای خود باقی است و طبق آن انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور نیز در موعد مقرر خود یعنی ۲۷ مرداد برگزار می شود.

دبیر هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با بیان اینکه فرآیند یاد شده سیر عادی بود که بین دولت و مجلس طی شد و آیین نامه یاد شده قانونا به قوت خود باقی است، افرود: آیین نامه مصوب هیات وزیران در ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ قانونا به قوت خود باقی است و ۲۷ مرداد سال جاری انتخابات برگزار می شود. ۲۳۸ نفر برای کاندیداتوری ثبت نام کردند که از این بین مدارک ۲۱۸ نفر کامل بوده است.

نعیمی ادامه داد: هیات اجرایی در حال بررسی اسامی است و اسامی را به هیات نظارت داده است. مراحل قانونی برای احراز صلاحیت را شروع کرده ایم و محدودیتی برای نامزد شدن نیست و افراد اگر شرایط ماده ۱۸ قانون سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور را داشته باشند می توانند در این انتخابات نامزد شوند. البته بخشی از عدم احراز صلاحیت ها هم می تواند به دلیل نداشتن مدارک مرتبط باشد.

کدخبر: 909032 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟