مجازات افرادی که بدون مجوز به حج می‌روند اعلام شد

به گزارش رکنا، اداره کل گذرنامه عربستان اعلام کرد تا دیروز جمعه 1626500 نفر برای شرکت در مراسم حج سال 1444 هجری از مبادی ورودی هوایی، زمینی و دریایی وارد عربستان سعودی شده‌اند.

براساس آمار رسمی اعلام شده، 1 میلیون 559 هزار و 53 حاجی از طریق هوایی وارد عربستان سعودی شده، 60 هزار 617 نفر به شکل زمینی به عربستان آمده و 56 هزار و 830 حاجی نیز از راه دریا عزم دیار مقدس را کرده‌اند.

در این بین وزارت کشور عربستان هم اعلام کرد، تدابیر و مجازات‌های سختی را برای افرادی که بدون در اختیار داشتن مجوز حج وارد مکه و مشاعر مقدسه می‌شوند در نظر گرفته است.

براساس این بیانیه، هر شهروند سعودی یا شهروند یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که بدون داشتن مجوز حج وارد مشاعر مقدسه (منی، مزدله و عرفات) شود 15 هزار ریال سعودی جریمه شده و در سوابق وی به عنوان فردی که در سال حج به جای آورده، ثبت می‌شود.

همچنین شهروندان سعودی و عضو شورای همکاری خلیج فارس که بدون داشتن مجوزهای لازم در حال احرام در ورودی شهر مکه و یا کمربند داخلی آن یا مشاعر مقدسه شناسایی شود 10 هزار ریال سعودی جریمه و از این محل اخراج می‌شود که در صورت تکرار این جرایم چند برابر خواهد شد، هر کسی که خارج از مشاعر مقدسه بدون داشتن مجوز دستگیر شود، اجازه حج کردن را نخواهد داشت.

همچنین غیر سعودی‌ها و نیز اتباع کشورهایی به غیر از کشورهای شورای همکاری که در چنین شرایطی دستگیر شوند، از کشور اخراج و برای مدت‌های مختلفی براساس دستور العمل وزیر کشور، ممنوع الورود خواهند شد.

همچنین افرادی که اقدام به نقل و انتقال حجاج غیر قانونی کنند، به جریمه مالی تا 50 هزار ریال سعودی و زندان حداکثر تا 6 ماه محکوم می‌شوند.

تسنیم

کدخبر: 903437 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟