۱۴ هزار رسانه در کشور فعالیت دارند

به گزارش رکنا ، ایمان شمسایی روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور، هجمه هایی به نظام مقدس مردمی وارد شد و نبرد رسانه ای به حوزه افکار عمومی منتقل گشت و نیاز است که توان و توشه خود را بازیابی کرده و مخاطبان خود را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه سلیقه مردم تغییر کرده و لازم است که مرجعیت رسانه ای را در کشور حفظ کنیم، افزود: یکی از سیاست های دولت سیزدهم و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به رسانه ها و خبرنگاران تمامی استان ها است.

شمسایی با اشاره به اینکه به زودی رتبه بندی جدید روزنامه ها اعلام می شود، بیان کرد: براین اساس شاخص ها و ملاک ها اعلام می شود و در طول تابستان در یک بازه زمانی سه ماهه ارزیابی به صورت استانی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پایگاه های خبری، اساسا در قانون مطبوعات به صورت محلی نیستند، عنوان کرد: ارزیابی نشریات امسال به خود استان ها واگذار خواهد شد و تلاشمان بر این است که ارزیابی پایگاه های برخط و استانی شش ماه یک بار انجام شود.

شمسایی با اشاره به پیشنهاد دولت در لایحه بودجه مبنی بر اختصاص ۲ درصد از اعتبارات هزینه ای دستگاه ها به حوزه فرهنگ، تصریح کرد: مجلس با دولت در کمیسیون تلفیق و صحن علنی، اختصاص یک درصد به صورت تکلیفی را تصویب کرد که نوشتن آیین نامه اجرایی توسط وازرتخانه در حال انجام است.

منبع : ایرنا

کدخبر: 902695 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟