تهیه نقشه برای اراضی و املاک فاقد نقشه استاندارد در تمامی عرصه ها

به گزارش رکنا به نقل از مهر، حسن بابایی در جمع رؤسای واحدهای ثبتی استان‌های کشور، با اشاره به ویژگی‌های خاص اراضی در شمال کشور و مورد سو استفاده قرار گرفتن آن‌ها، تعیین تکلیف با اولویت اراضی استان‌های شمالی را از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد.

وی گفت: مدیران ثبتی این استان‌ها با همکاری دستگاه‌های مربوطه باید به صورت جهادی تهیه نقشه و حدنگاری اراضی دولتی، کشاورزی، بافت روستایی و شهری را انجام و به نتیجه برسانند.

بابایی تهیه نقشه و اجرای حدنگاری و صدور اسناد مالکیت دولتی بویژه در استان‌های شمالی کشور را از اولویت‌های سازمان ثبت اعلام کرد و به دستگاه‌های اجرایی هشدار داد: در صورت عدم اقدام جهت تعیین تکلیف اراضی و املاک خود، مراتب ترک فعل آن‌ها به مراجع ذیربط خصوصاً کمیسیون اصل ۹۰ اعلام می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از مدیران ثبتی خواست با به روز رسانی نقشه‌های قدیمی و تهیه نقشه اراضی و املاک فاقد نقشه استاندارد مستند به نقشه به روز رسانی شده نسبت به ارائه خدمات ثبتی برای کل عرصه شهرها، روستاها و اراضی کشاورزی اقدام کنند.

بابایی تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به عنوان متولی حدنگاری (کاداستر) کشور با کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی منعقد شده است، کلیه دستگاه‌های اجرایی دارا و یا متولی اراضی و املاک که املاکشان فاقد سند مالکیت حدنگاری است باید نسبت به ارائه مستندات و اخذ سند مالکیت در اجرای قانون جامع حدنگار اقدام کنند.

کدخبر: 868680 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟