هم‌افزایی همراه با آموزش صحیح اخلاق محیط زیستی ترویج و تقویت می‌شود

به‌گزارش رکنا به نقل از ایسنا، حسن اکبری عصر امروز در نشست تشکل‌های منابع طبیعی و محیط زیست بهشهر با اشاره به اینکه امروزه در سخنرانی و دیدگاه‌های مدیران، تولید کنندگان، صنعتگران و سایر افراد باور محیط زیستی با شعارهای این حوزه کاملاً فرق دارد، اظهار کرد: سخنرانی در مورد محیط زیست آسان است اما در راستای حفاظت و حمایت از آن باید از خودگذشتگی، تلاش دلسوزانه و نتیجه بخش داشته باشیم. که این مورد در سمن‌ها(سازمان‌های مردم نهاد) تشکل‌ها و داوطلبین کاملاً مشهود و قابل باور نسبت به دیگران است.

 معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست ، افزود:هم‌افزایی همراه با آموزش صحیح اخلاق محیط زیستی ترویج و تقویت می‌شود که تأثیر آن را در محیط زیست سالم مشاهد خواهیم کرد.

این مسئول با بیان اینکه لازم است در دغدغه‌های زیست محیطی خود تنوع ایجاد کنیم،  یادآور شد: اینطور نباشد که همه نگاه‌ها تنها به سوی یک یا دو معضل محیط زیستی مانند میانکاله باشد؛ امروز در بحث فاضلاب‌های رها شده در رودخانه‌ها، انقراض گونه‌های حیوانی، پوشش‌های گیاهی و بسیاری از موارد دیگر دچار چالش محیط زیستی هستیم که آن موارد هم نیاز مبرم به طرح موضوع و اقدامات پیشگیرانه جدی هستند.

رصد عوارض سوخت مازوت در نیروگاه‌های حرارتی

مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست مازندران نیز در پاسخ به سوال یکی از فعالان محیط زیست در مورد عوارض سوخت مازوت در نیروگاه شهید سلیمی نکا، گفت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی، سوخت مازوت برای نیروگاه‌های بخاری لازم‌الاجرا است، اما با این حال پایش‌ها و پیگیری‌های سازمان محیط زیست در این خصوص با کمک تیم‌های تحقیقاتی و دانشگاهی که در حال رصد عوارض ناشی از سوخت مازوت از منظر آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی بر روی منابع آب، خاک و هوای منطقه تحت تاثیر آن، درختان و میوه‌ها هستند و در ماه‌های آینده طی نتایج این تحقیقات، اقدامات موثری جهت کنترل و کاهش این عوارض انجام می‌گیرد.

عطاالله کاویان افزود: در راستای مصوبات سفر رئیس جمهوری به مازندران، در تلاش هستیم پایش آنلاین کیفی هوا در شرق استان را با تأمین بودجه به مرحله اجرا در بیاوریم.

وی با اشاره به اینکه خرید هلی شات، ابزار اطفاء حریق کودکان توسط سازمان محیط زیست مازندران در حال پیگیری است، تصریح کرد: تامین بودجه برای پمپاژ آب دریا به تالاب‌ها از دیگر اقداماتی است که بخش علمی این طرح تا سال آینده زمان می‌برد.

کدخبر: 852956 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟