تخصیص ۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری

به گزارش رکنا به نقل از وبدا، دکتر عباس عبادی، در اجلاس روسای دانشکده‌ ها و دانشگاه‌ های علوم پزشکی کشور به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری سال ۸۶ تصویب شد، اما بسته های خدمتی آن سال ۹۵ تدوین شده و اجرای آن تا ۱۴۰۰ عقب افتاد.

پرستاران بخش های دولتی و خصوصی مشمول تعرفه گذاری هستند

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: با پیگیری های انجام شده اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ دستورالعمل نهایی این قانون در هیات دولت تصویب شد و با ارزش سنجی نسبی خدمات پرستاری توسط بیمه، قیمت گذاری ها بر اساس بسته خدمتی تدوین و تیرماه ۱۴۰۱ به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ابلاغ شد.

وی افزود: همه پرستاران در تمام مقاطع تحصیلی، در تمام بخش های پرستاری، با هر نوع وضعیت استخدامی در همه مراکز درمانی و بیمارستانی در بخش های دولتی و خصوصی مشمول این قانون تعرفه گذاری هستند.

عبادی زمان اجرای این قانون را از ابتدای فروردین ماه ۱۴۰۱ اعلام و عنوان کرد: مدل تخصیص سازمان های بیمه گر برای بستری ها ۹۰ درصد و برای سرپایی ۷۰ درصد خواهد بود.

تاکید بر تخصصی سازی در حوزه پرستاری

وی ضمن تاکید بر تخصصی سازی در حوزه پرستاری، افزود: درحال حاضر ۴ هزار و ۲۵۷ کارشناس ارشد پرستاری داریم که ۳۵ درصد آنها در بخش‌ های غیرتخصصی مشغول به کار هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت ادامه داد: باید در سازماندهی نیروها بازنگری کنیم تا متخصصان در بخش ‌های مربوطه جایابی شوند.

دکتر عبادی از تاسیس واحدهای آموزش بیمار در ۱۰۰ بیمارستان خبر داده و گفت: باید طی چهار سال آینده ۱۰۵۰ بیمارستان مجهز به این واحدها شوند.

کدخبر: 836536 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟