رونمایی از صندوق حمایت از بیماران خاص و نادر / اجرای پایلوت طرح دارورسان در تهران

به گزارش رکنا، بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت ایران، قرار است در فاز اول طرح صندوق بیماران خاص، ۲۶ بیماری خاص، صعب‌العلاج و نادر در قالب این صندوق با بودجه‌ای بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در سال جاری، تحت حمایت قرار گیرند.

البته  فعلا ۲۶ بیماری خاص، صعب‌العلاج و نادر از سوی وزارت بهداشت برای حمایت ویژه به بیمه سلامت معرفی شده و خدمات و بسته ها و قیمت‌ها برای این بیماری های مشخص شده است، اما بنابر اعلام مسوولان وزارت بهداشت قرار است بیماری‌های دیگری هم به این صندوق اضافه شود و در فازهای بعدی مجموع بیماری‌های تحت پوشش صندوق، قرار است به ۴۴ بیماری خاص، صعب‌العلاج و نادر برسد.

همچنین سازمان بیمه سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشغول اجرای طرح دارورسان به صورت پایلوت شده است. در این طرح که با کمک داروخانه ۱۳ آبان انجام می شود، داروی برخی بیماران خاص و مزمن به صورت مستقیم درب منزل بیماران تحویل داده می شود تا آنها زمان کمتری برای حضور در بیمارستان، دریافت نسخه پزشک و ایستادن در صف داروخانه ها صرف کنند.

به گفته مسئولان سازمان بیمه سلامت، طرح دارورسان فعلا به صورت پایلوت در استان تهران اجرا می شود و تا کنون ۱۳ هزار و ۵۰۰ بیمار خاص و مزمن در این استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند که ۶۸۰۰ نفر از آنها افراد مبتلا به بیماری ام اس هستند.

کدخبر: 836288 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟