حمایت جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی های ایران از دانش بنیان ها

به گزارش رکنا به نقل از انجمن نگهداری و تعمیرات ایران، میر سامان پیشوایی، رئیس سازمان ملی بهره وری در مراسم اختتامیه و اهدای جوایز پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی های ایران، گفت: رشد اقتصادی مبتنی بر بهره وری ضروری است و این امر ریشه در نوآوری و ایجاد اقتصاد دانش بنیان دارد.

وی افزود: راهبرد امروز کشور نیز مبتنی بر بهره وری است که در برنامه تحول دولت سیزدهم بر آن تاکید شده است.

پیشوایی با اشاره به آمار بهره وری در سالهای گذشته، اظهار داشت: رشد اقتصادی از موضوعات مهم کشور است که در ده سال گذشته وضعیت مطلوبی نداشته است اما در دو سال گذشته مثبت شده است.

رئیس سازمان ملی بهره وری اضافه کرد: بهره وری شامل سرمایه بهره وری منابع انسانی و بهره وری منابع واسطه ( آب،انرژی) است که ٨٨ درصد از موجودی سرمایه مربوط به ساختمان و تاسیسات و ٢٢ درصد مربوط به ماشین آلات است.

در ادامه این رویداد، سعید رمضانی رئیس هیئت مدیره انجمن نت ایران ، با اعلام این موضوع که ایران در دنیا در بحث های تولید علم، رتبه ۱۶ و در مقوله نوآوری جهانی رتبه ۶۰ را دارا می باشد، اظهار کرد: رشد اقتصادی نیازمند حرکت به سمت اقتصاد دانش بنیان است و انجمن نگهداری و تعمیرات ایران با ایجاد جایزه تعالی نگهداری و مدیریت دارایی به دنبال ایجاد یک مسیر و راه برای ارتقا بهره وری از منظر نگهداشت از دارایی های فیزیکی است.

رمضانی افزود: نوآوری از طریق تخریب خلاق و دانش بنیان،‌ بهره وری را افزایش می دهد، به عنوان مثال، یک نوآوری به شدت بهره وری حمل و نقل را افزایش داد و سیستم نابهره وری که در قالب آژانس ها در کشور وجود داشت، عملا نابود و تخریب شد.

در ادامه نیز، دکتر نوید نصر دبیر پنجمین دوره جایزه ملی تعالی نگهداری و مدیریت دارایی های ایران گفت‌: این همایش را در سطح کشور برگزار کردیم‌، در این فرایند ما تلاش می کنیم ضمن ارزیابی سازمان ها از مهندسی نگهداری و تعمیرات و مقوله مدیریت دارایی های فیزیکی، دید ۳۶۰ درجه به منظور شناسایی قوت و زمینه های قابل بهبود در مسیر تعالی نسبت سازمان ها و صنایع و در عرصه ملی ارائه کنیم تا در این فضا بتوانند با شناسایی و ترسیم این مسیر بهبود، زمینه ساز تعالی خودشان در حوزه مهندسی نگهداری و تعمیرات شوند.

وی افزود: در حاشیه این رویداد، این حمایت و فرصت را برای شرکت ها و صنایعی که صاحب ایده و محصول دانش بنیان هستند، فراهم آوردیم تا بتوانند دستاوردهای خود را به سازمان های شرکت کننده جایزه ارائه کنند.

دکتر نصر اظهار کرد: ۲۰ مجموعه در دوره پنجم همایش جایزه ملی تعالی شرکت کردند که براساس سطوح، نائل به اخذ جوایز شدند.

کدخبر: 836012 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟